راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم فلسطین باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود
کد خبر: 4051670
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم فلسطین باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود

امام جمعه گرگان بیان کرد: مسلمانان باید حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند، لذا امسال باید مراسم راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

یت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان درخطبه‌های نماز جمعه به خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه امام علی(ع) در باب معارف توحیدی و خداشناسی اشاره کرد و گفت: هرچیزی در عالم هستی از اجزای تشکیل شده است و آنچه که در عالم مادی دیده می‌شود از ماده و صورت تشکیل شده و قرینی دارد اما وجود خداوند این طور نیست خداوند غنی و حمید است و احتیاج به چیزی نداشته وجود خداوند مرکب نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان روایتی از امام علی(ع) در مورد اهمیت صدقه اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید صدقه دادن داروی شفا بخش است، لذا صدقه فقط صدقه مالی نیست زیرا انسان می‌تواند با برداشتن غمی از دل برادر مومن خود، خوشرویی و اصلاح امورشان مسلمان در ثواب صدقه شرکت کند و بهترین صدقه زمانی است که شخص زنده بوده و به آن چه که احتیاج دارد در راه خدا صدقه دهد و این نزد خدا دوست داشتنی تر است.

آیت‌الله نورمفیدی به آتش زدن قرآن در سوئد اشاره و بیان کرد: برخی غربی‌ها به خاطر مخالف خود با اسلام و به بهانه آزادی و تهییج احساسات مسلمان دست به چنین اقداماتی می‌زنند و آنها می‌خواهند با این کارها احترام به مقدسات را در بین مسلمانان از بین ببرند، لذا مسلمانان باید نسبت به این مساله حساس باشند و همچون دستور مرگ سلمان رشدی با عوامل این جریان برخورد جدی داشته باشند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله فلسطین تمام نشده و مسلمان باید حمایت همه جانبه خود را اعلام کنند، تصریح کرد: مسئله فلسطین هنوز تمام نشده و جمعیتی که ۷۰ سال مظلومیت می‌کشد و جنایات علیه‌شان توسط کشورهای مختلف با همدستی کشورهای عربی انجام می‌شود نیاز به حمایت همه جانبه دارند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دوسال مراسم راهپیمایی روز قدس انجام نشد، لذا امسال باید این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود و مسئولان استانی برای روستاها وسایل ایاب و ذهاب در نظر بگیرند تا مردم روزه‌دار بدون مشکل در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مسئله افغانستان اشاره کرد و گفت: برخی از جریان‌ها و شبکه‌های معاند با ارائه عکس و فیلم‌های جعلی در تلاشند که به‌ نوعی ایران هراسی در افغانستان و افغانستان هراسی در ایران برپا کنند، لذا دشمن می‌خواهد عواطف دو کشور مسلمان را تحریک کند و مردم بدانند مصالح کشور بالاتر از این حرف‌هاست و نباید تحت تاثیر توطئه‌ها و شرایطی دشمن قرار بگیرند.




انتهای پیام
captcha