کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در آزادشهر برپا شد
کد خبر: 4047902
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در آزادشهر برپا شد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت قرآن کریم به همت جامعه قرآنی استان گلستان شامگاه، 19 فروردین در مهدیه شهرستان آزاد شهر برپا شد.

کرسی تلاوت در ازاد شهربه گزارش ایکنا از گلستان، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت قرآن به همت جامعه قرآنی استان گلستان و با حضور حجت‌الاسلام شهابی، امام جمعه و سید جوادکریمی، فرماندار و علاقه‌مندان، شامگاه، 19 فروردین در مهدیه شهرستان آزاد شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دعای سلامتی امام زمان(عج) به صورت دسته جمعی قرائت شد و علیرضا رضایی، قاری ممتاز کشوری به قرائت قرآن پرداخت و حجت‌الاسلام شهابی، امام جمعه آزاد‌شهر مباحثی تفسیری را ارائه کرد.

امام جمعه آزاد شهر در این مراسم افزود: پیامبر اکرم قرآن کریم را به سه روش قول(کلام مبارک)،فعل(با رفتار و عمل مبارک) و تقریر(تایید اعمال یا کلام ) تبیین کرد و این سه روش به عنوان سنت پیامبر اکرم(ص) معروف شد.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اينکه تفسیر قرآن و بیان سیره معصومین(ع) بهترین روش برای سبک زندگی اسلامی است، گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش نقش ویژه‌ای در تربیت انسان داشته و در این میان تهذیب که در حوزه‌های رفتاری و تربیتی نمود دارد، با پیروی از قرآن، عترت و سیره ائمه(ع) دست یافتنی است.

امام جمعه آزاد‌شهر گفت: بهترین منبع برای تربیت و تهذیب انسان، قرآن، عترت و سیره معصومین(ع) است که مختص به زمان و موقعیت خاصی نیست و نجات‌دهنده بشر برای رسیدن به کمال و انسانیت است.

دعای ختم قرآن به همراه مراسم افطاری از جمله برنامه‌های پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha