بخش کشاورزی به سمت تولید دانش‌بنیان حرکت کند
کد خبر: 4047693
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

بخش کشاورزی به سمت تولید دانش‌بنیان حرکت کند

امام‌جمعه گرگان به موضوع دانش‌بنیان به ویژه در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر کشاورزی دانش‌بنیان شود از جهات متعدد فواید و برکات بسیاری برای کشور و برای کشاورزان خواهد داشت.

امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نعمت‌های خداوند گفت: خداوند به انسان برای درک بیشتر عوالم هستی حس بینایی و شنوایی و لامسه عنایت کرده که هرکدام از این حواس ۵ گانه در جای خود کارایی زیادی دارد که باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم و در مسیر الهی قرار دهیم.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه نفس و روح انسان با علم پیدا کردن به چیزی قادر به انجام آن است، افزود: همه این نعمت‌ها را خداوند در اختیار انسان قرار داده است تا بتواند در مسیر درست استفاده کند و این نشان می‌دهند که خداوند فاقد این ابزار و علائم است و هر چیزی که اراده کند در اختیار دارد.

آیت‌الله نورمفیدی به ۱۹ فروردین شهادت محمدباقر صدر و بنت‌الهدی صدر اشاره کرد و گفت: شهیده بنت‌الهدی صدر کتاب‌های گوناگونی در مورد شخصیت زن مسلمان نوشته که نشان می‌دهد این بانوی متدینه در زمینه نشر اسلام اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

امام‌جمعه گرگان در بخش دیگری با اشاره به مسئله حجاب، گفت: حجاب برای کرامت و حفظ شخصیت زن و مصونیت است و هیچ محدودیتی برای زن ایجاد نمی‌کند در صورتی که از صدر اسلام تاکنون زنان محجبه در امورات از جمله علمی، فرهنگی، اعتقادی فعال بودند.

امام‌‌جمعه گرگان تصریح کرد: بانوان ایرانی در میادین ورزشی حضوری فعال دارند و توانستند با داشتن حجاب اسلامی خوش بدرخشند و این نشان می‌دهد که صحبت از حجاب در اسلام به معنای توهین به زنان نیست، بلکه برای محفوظ بودن بانوان از نگاه‌های هوس‌باز و هوس‌ران است.

آیت‌الله نورمفیدی به حضور ۶۰ درصدی بانوان در جوامع مختلف از جمله دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و پزشکان فوق تخصص و … اشاره کرد و گفت: این حضور نشان دهنده کرامت انسانی است که اسلام آن را به زنان هدیه داده است و به جرئت می‌توان گفت نه تنها حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به زمان ثبت‌ ‌نام در حوزه‌های علمیه گفت: جوانان با استعداد و آنان که شایستگی و لیاقت دارند، توصیه می‌شود برای ورود به حوزه‌ها ثبت‌نام کنند و حضوری فعال داشته باشند.

امام‌جمعه گرگان به موضوع دانش بنیان به ویژه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر کشاورزی دانش‌بنیان شود، از جهات متعدد فواید و برکات زیادی برای کشور و برای کشاورزان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین فواید این کار افزایش محصول، درآمد بیشتر کشاورز و به خودکفایی رسیدن در محصولات متعدد کشاورزی و جلوگیری از واردات است، تصریح کرد: کشاورزان باید در این راستا تلاش کنند و از مسئولان و دولت بخواهند که محصولات کشاورزی به سمت دانش بنیان برود، لذا باید مصرف آب که یکی از چالش‌های بخش کشاورزی بوده مورد توجه قرار داد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه نه تنها کشاورزی بلکه همه امور کشور باید دانش‌بنیان شود و بر روی علم و دانش حرکت کند، افزود: در صورت دانش‌بنیان شدن زیرساخت‌های اساسی در کشور، شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha