روند افزایشی شیوع کرونا در گلستان
کد خبر: 4045376
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

روند افزایشی شیوع کرونا در گلستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شمار بیماران کرونا در بیمارستان‌های گلستان دوباره افزایشی شده است.

کرونا در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، سعید گل فیروزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان، امروز، ۸ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که 10نفر از دیروز بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی افزود: از این تعداد بیمار ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۵ نفر نیز برای سهولت در تنفس از ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

گل فیروزی تصریح کرد: تا سوم فروردین شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان کاهشی بود، اما از چهارم فروردین تاکنون شمار بیماران در بیمارستان‌ها روبه افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌ها در مکان‌های شلوغ و بسته و تکمیل واکسیناسیون را از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از شیوع و ابتلای افراد به کرونا است.

وی با بیان اينکه براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، در گلستان فقط رامیان آبی است، افزود: شهرستان‌های کلاله، ترکمن و مینودشت به لحاظ کرونا پرخطر و نارنجی رنگ هستند و شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا، گمیشان، علی آباد، کردکوی، مراوه تپه، بندرگز و گالیکش در وضع زرد کرونایی و به نسبت پرخطر قرار دارند.

انتهای پیام
captcha