اجرای ۵۰ ویژه برنامه مبعث حضرت رسول(ص) در گلستان
کد خبر: 4039329
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

اجرای ۵۰ ویژه برنامه مبعث حضرت رسول(ص) در گلستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری ۵۰ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت بعثت نبوی با رویکرد تبیینی به همت شبکه تبلیغی، تشکل‌های دینی و انقلابی، مراکز قرآنی و دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در سطح گلستان خبر داد.

بعثت نبوی حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به بیان اهمیت اهداف جایگاه بعثت نبوی در تعالی بشریت براساس منظومه فکری مقام عظمای ولایت اشاره کرد و افزود: بعثت رسول گرامی‌ اسلام‌(ص) دارای ابعاد و زوایای تابناک و نورانی و بی‌بدیلی است و درخشیدن انوار الهی در قلب مقدس و مبارک پیغمبر و تحمل مسئولیت وحی از طرف آن بزرگوار، همان قسمتی است که به طور صریح، عالم خلقت، عالم وجود انسان و دنیای مادی را به معدن غیب وصل می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که در بعثت نبوی متبلور و متجلی است حرکت در جهت برهم‌زدن اندیشه‌های باطل است، یعنی بعد از آن‌که قدم اول و این حرکت، با جوشش وحی‌ الهی در قلب پیغمبر آغاز شد، آن وقت محتوای بعثت که یک محتوای جدید است تحقق بعثت در خارج نیز شروع می‌شود که به مبارزه احتیاج دارد.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌اینکه قدم اول بعد از بعثت، ایجاد نهضت، مبارزه و حرکت است، افزود: هیچ پیغمبری نتوانست این مسیر را بدون مبارزه طی کند و یقیناً کسانی که به دنبال استعمار و استثمار و ایجاد انحراف و القای شبهات و ناامیدی مردم نسبت به آینده هستند در مقابل جریان حق ایستادگی می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه افزود: بعد از تغییر در اندیشه، مرحله دیگری که در جریان بعثت محقق می‌شود ایجاد حکومت و پیاده کردن عملی اندیشه توحیدی است که در مرحله قبل رواج پیدا کرده بود و شروع این راه سخت یعنی مرحله رواج اندیشه و باور و افکار توحیدی که در 13 سال ابتدای زندگی نورانی پیغمبر(ص) به خوبی نمایان است.

حجت‌الاسلام دیلمی عدالت اجتماعی و ایجاد یک محیط و فضا و یک نظم و نظام با پشتوانه تفکّرات توحیدی و اسلامی را از اهداف مهم بعثت دانست و گفت: عدالت اجتماعی و آرامش و ثبات مایه رشد و تعالی بشریت در تمامی لایه‌های اجتماعی می‌شود،  لذا اگر قدرت با دین همراه نباشد و دین از سیاست جدا باشد هرگز نمی‌توان جامعه دینی را حتی تصور کرد.

حجت‌الاسلام دیلمی به منویات مقام معظم رهبری در بیان اهداف بعثت اشاره کرد و گفت: بعثت برای این است که انسان‌ها را از ظلمات خارج و به نور هدایت کند. این ظلمات شامل همه تاریکی‌هایی است که در سطح جهان، در فضای زندگی انسان‌ها و در همه تاریخ به وجود می‌آید؛ ظلمات شرک و کفر، جهل و حیرت، ستم و بی‌عدالتی و تبعیض، دوری از اخلاق اسلامی و آلوده شدن به فساد اخلاقی، برادرکشی، بدفهمی و کج فهمی و انواع و اقسام تاریکی‌ها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به برگزاری برنامه‌های مختلف در روز مبعث اشاره کرد و گفت: با همت شبکه تبلیغی، تشکل‌های دینی و انقلابی، مراکز قرآنی و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، 50 ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت بعثت نبوی با رویکرد تبیینی در قالب کاروان قرآنی، مسابقات فرهنگی، نشست‌های بصیرتی، مراسمات جشن و ادعیه خوانی در مساجد و اماکن مذهبی و غیره در سطح استان به مناسبت این ایام  برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha