برپایی ۴۵۰ پایگاه جشن نیکوکاری در گلستان
کد خبر: 4039148
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

برپایی ۴۵۰ پایگاه جشن نیکوکاری در گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان‌ گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» در روزهای ١٢، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در۴۵٠ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در گلستان برپا می‌شود.

عیس بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستانبه‌ گزارش ایکنا از گلستان، عیسی بابایی، مدیر کل‌ کمیته امداد گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که امروز، 8 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد گلستان برگزار شد، گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» در روزهای ١٢، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در ۴۵٠ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی با همکاری بسیج، صداوسیما، آموزش و پرورش و به‌ویژه خیران و اقشار مردم در سطح استان برگزار می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان کمک مردمی در استان جمع‌آوری شد، بیان کرد: از این تعداد ۳۵۰ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری با رویکرد محله محور و مسجدمحوری، ۲۰ پایگاه در ادارات و ٣٠ پایگاه در میادین اصلی شهرها برپا می‌شود و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت غیرحضوری در جشن نیکوکاری می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ نزد بانک ملی، شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ بانک ملی و ارسال کد دستوری *۸۸۷۷*۰۱۷*۱# واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان به اقدامات ارائه شده در 11 ماه گذشته توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: هفت هزار 600 فرصت شغلی به ارزش دویست و 40 میلیارد تومان در سال 1400 ایجاد شده که در این زمینه دو هزار و 350 هزار خانوار تحت پوشش خود‌کفا شدند.

بابایی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلی کمیته امداد توانمند‌سازی نیروهای دارای کسب وکار می‌باشد که توانستیم دو هزار و 300 مددجو توسط راهبران شغلی را شناسایی کرده و 900 فرصت شغلی  در زمینه کسب و کار را برای آنها فراهم کنیم.

مدیر‌ کل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه سه هزار و 180 هزار خانوار تحت پوشش در گلستان نیازمند مسکن هستند، تصریح کرد: در جریان زلزله سال گذشته شهرستان رامیان ۳۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد دچار آسیب شد که بلافاصله نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام و علاوه بر تسهیلات سایر دستگاه‌ها، مبلغ ۶۹۰ میلیون تومان نیز از سوی این نهاد حمایتی به ‌صورت بلاعوض در سال ۹۹ به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این واحدها مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان توسط بنیاد کرامت رضوی در سالجاری مساعدت شد و در آذرماه‌، طی مراسمی واحدهای آسیب دیده به بهره برداری رسید.

مدیر کل کمیته امداد گلستان به اقدامات انجام شده در‌ حوزه فرهنگی اشاره‌کرد و گفت: 17 هزار دانش‌آموز در گلستان تحت پوشش کمیته امداد هستند‌ که توانستیم با تفاهم نامه‌های انجام شده با مراکز آموزشی و مدارس غیر دولتی 250 نفر از فرزندان مددجو را تحت پوشش قرار داده و از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

بابایی با اشاره به اینکه 13 هزار دانشجو گلستانی تحت پوشش این نهاد هستند، بیان کرد: 70 نفر از دانشجویان تحت پوشش این نهاد در امسال توانستند رتبه‌های برتر در کنکور سراسری کسب کنند که 20 نفر از آنها در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.

مدیر کل کمیته امداد گلستان به برگزاری کلاس‌های مشاوره در زمینه‌های اعتقادی و مذهبی ویژه مددجویان اشاره‌ کرد و گفت: هزار سری جهزیه به ارزش 30 میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد همزمان با تأسیس کمیته در 14 اسفندماه اهدا خواهد شد که امیدواریم این اقدامات در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مدد‌جویان مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام
captcha