امام هادی(ع) گنجینه علم و مجاهدت بود
کد خبر: 4033846
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

امام هادی(ع) گنجینه علم و مجاهدت بود

معاون فرهنگی‌ سازمان تبلیغات اسلامی‌ گلستان با بیان اینکه امام هادی‌(ع) گنجینه علم و مجاهدت بود، تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم امام هادی‌(ع)، اقدام مهم آن حضرت در ایجاد شبکه و کار تشکیلاتی در ترویج گفتمان اسلام ناب و آموزه‌های دینی بود تا بتواند مؤمنین را برای ورود به عصر غيبت امام‌ عصر(عج) آماده كنند.

شهادت امام هادی ع حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون‌ فرهنگی ‌سازمان تبلیغات اسلامی‌ گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان به نقش امام‌‌‌ هادی(ع) در پویایی و‌ شکوفایی تمدن‌اسلامی اشاره‌ کرد و افزود: امام هادی‌(ع) گنجینه علم و مجاهدت بود دوران زندگی آن حضرت را باید یکی از سخت‌ترین دوران حضور ائمه اطها‌ر(ع) به شمار آورد، حضرت در‌ دوران امامت خود با چند تن از خلفای عباسی هم‌زمان بود. دورانی بسیار سخت که با محدودیت‌های فراوان همراه بود در دوران متوکل‌، وی سعی می‌کرد که از هر اقدامی جهت تحت فشار قرار دادن آن حضرت استفاده کند او حتی به مرقد مطهر اباعبدالله الحسین نیز رحم نکرد به گونه‌ای که زیارت آن را ممنوع کرد و در سال 235 هجری دستور داد تا آن مرقد مطهر سید‌الشهدا(ع) را با خاک یکسان کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: حضرت با تمام محدودیت‌هایی که از سوی حکام عباسی بر ایشان وارد می‌شد، سختی‌های فراوانی را به جان خرید تا بلکه تمدن اسلامی، پویایی و شکوفایی خود را همچنان حفظ کند. تلاش‌های امام با توجه به وجود این محدودیت‌های سنگین، در جنبه نرم افزاری تمدن و کادرسازی نمایان می‌شد.

حجت‌الاسلام دیلمی اظهار کرد: آن حضرت با درایت و برنامه‌ریزی هوشمندانه، فکورانه و مدبرانه و نگاه عمیق راهبردی به تبیین صحیح معارف اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج و توسعه علوم، تربیت شاگردان، تبیین مسئله امامت، ترویج اندیشه مهدویت، مقابله با جریانات انحرافی، کادرسازی متبحرانه و خردورزی به رهانیدن گفتمان اسلام ناب از خطر انحطاط و انحراف و شبهات، همت فراوان داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه گفت: یکی از راهبردهای مهم دیگر امام هادی‌(ع)، اقدام مهم آن حضرت در ایجاد شبکه و کار تشکیلاتی بود یعنی گسترش سازمان وکالت است که نقش بسیار مهمی در ترویج گفتمان اسلام ناب و آموزه‌های دینی و پاسخ به سؤالات داشت و این موضوع در ادامه توسط امام حسن عسکری‌(ع) نیز ادامه پیدا کرد تا روند تكاملی آن به درستی طی شود و آنها بتوانند مؤمنین را برای ورود به عصر غيبت امام‌ عصر‌(عج) آماده كنند.

وی به زیارت نامه جامعه کبیره اشاره کرد و افزود: این زیارت نامه در واقع یک دوره امام شناسی از لسان انسان کامل است امام هادی‌(ع) در این زیارت‌نامه به زیبایی به عظمت جایگاه ائمه اطهار‌(ع) می‌پردازد که بی‌بدیل و بی‌نظیر است امیدواریم که با نگاه عمیق به سیره رفتاری و عملی و گفتمانی آن حضرت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم و سربلند باشیم.

انتهای پیام
captcha