جلسه شورای اقامه نماز در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4031656
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

جلسه شورای اقامه نماز در گلستان برگزار شد

جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان، رئیس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مدیران امروز 6 بهمن‌ماه در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان جلسه شورای اقامه نماز استانبه‌ گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جلسه شورای اقامه نماز استان که با حضور محمدی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان، آسیابی، مدیر کل دادگستری استان، فندرسکی، نماینده پژوهشگران طرح چشم‌انداز بیست ساله نماز استان‌، عبد‌الرحیم لطفی، مدیرکل‌ منابع طبیعی و سبطی شهردار گرگان و دیگر مسئولان اجرایی استان امروز 6 بهمن‌ماه در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن، فلسفه اقامه نماز را زنده نگه داشتن یاد خدا در دلها دانست و گفت: هیچ کاری نمی‌تواند همچون نماز انسان را به آرامش برساند اگر کسی خدا و یاد او را در زندگی‌اش کنار بگذارد زندگی پرمشقت و سختی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه نماز سازنده انسان است که باید در عمق زندگی بشر نهادینه شود، تصریح کرد: داشتن اعتقاد قلبی‌، مسئولیت پذیری و علاقه‌مندی به نماز باید از ویژگی‌های برجسته عوامل اجرایی باشد و هر چه این موارد در مسئولان برجسته‌تر شود تأثیر‌پذیری جامعه و مردم از آنان بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه شرط‌ رضایتمندی عمومی از مسئولان اقامه نماز و عمل به دستورات دینی و پرهیز از‌ خطا و اشتباه از سوی آنان دانست، افزود: اهداف خواندن نماز و دستور به آن این است که ضمن مدامت ذکر با خداوند، روح سرکش و طغیانگری در انسان خاموش شده و توجه به خداوند و خضوع در برابر او انسان را از معاصی باز می‌دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به وظیفه‌مندی آموزش و پرورش در امر خطیر نهادینه‌کردن نماز در دانش‌آموزان به‌ویژه کودکان و نوجوانان گفت: آموزش و‌پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت در انتقال مفاهیم ارزشی به‌ویژه نماز در بین دانش‌آموزان نقش تأثیرگذاری دارد، لذا آموزش و تربیت مربیان و معلمان برای نهادینه کردن این امر بسیار حیاتی است.

محمدی گفت: استان گلستان سال گذشته حائز رتبه برتر در کشور شده است که بدست آمدن این مقام بیانگر همت و تلالش همه عزیزان است.

در این جلسه استاندار گلستان با تبیین سند‌چشم انداز بیست ساله نماز استان گفت‌: با تشکیل و راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف قدم‌های خوبی برای اجرایی شدن این سند در افق ۱۴۲۰ برداشته شده است. امسال ۱۰۰ میلیون تومان برای بسط و گسترش نماز در جامعه، به شورای اقامه نماز تخصیص داده شد که تلاش می‌شود در سال آینده این اعتبار به میزان حداقل ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

همچنین در این جلسه حیدر آسیابی، مدیر کل دادگستری استان، فندرسکی، نماینده پژوهشگران طرح چشم انداز بیست ساله نماز استان، عبد‌الرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و سبطی شهردار گرگان دیدگاه‌های خود را درباره اهمیت و ضرورت اقامه نماز و عملکرد حوزه فعالیت خود را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha