ماهانه ۱۵۰ زائر گلستانی به سوریه اعزام می‌شود
کد خبر: 4027643
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
مدیر‌کل حج و زیارت گلستان:

ماهانه ۱۵۰ زائر گلستانی به سوریه اعزام می‌شود

مدیر‌کل حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه اعزام به عتبات عالیات صرفاً به‌صورت هوایی و بدون اخذ روادید در حال انجام است، گفت: در تلاش هستیم حداقل ماهی یک بار با تعداد ۱۵۰ نفر متقاضی زیارت اعزام به سوریه انجام شود.

سیدعلی میرقاسم پور مدیر کل حج و زیارت گلستانسید‌علی میر قاسم‌پور، مدیر‌کل حج و‌ زیارت استان گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از‌ گلستان گفت: اعزام به عتبات عالیات صرفاً به صورت هوایی و بدون اخذ روادید در حال انجام است.

مدیر‌ کل حج و‌ زیارت استان گلستان تصریح کرد: با توجه به وقفه دوساله اعزام به عتبات عالیات و شیوع ویروس کرونا باعث شده که هزینه سفر زیارتی برای زائران افزایش یابد، لذا در‌صدد هستیم که اعزام‌ها با رسیدن به حد نصاب متقاضیان به صورت منطقه‌ای از شهر گرگان صورت بگیرد.

میرقاسم‌پور با بیان اینکه اولین اعزام زائرین به سوریه همزمان با دومین سالگرد سردار دلها انجام شده است، افزود‌: زائران می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای اقدام به این سفر معنوی نام نویسی کنند، لذا در تلاش هستیم حداقل ماهی یک بار با تعداد 150 نفر متقاضی زیارت اعزام به سوریه انجام شود.

مدیر‌ کل حج و زیارت گلستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دفتر زیارتی در سراسر کشور مشغول فعالیت و ثبت نام زائرین زیارتی هستند، گفت: در حال حاضر پرواز زائران به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام(ره) انجام می‌گیرد اما در صورتی که تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پروازبرسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان نیز فراهم خواهد شد.

میر قاسم‌پور با بیان اینکه درصدد هستیم شرایطی برای نام نویسی از متقاضیان به‌صورت الکترونیکی بدون مراجعه به دفاتر زیارتی راه‌اندازی کنیم، افزود: هزینه سفر زیارتی هر زائر هشت میلیون و 45 هزار تومان است که این هزینه صرف بیمه زائران و اسکان و غیره خواهد شد، لذا از زائران تقاضا دارم که برای اعزام به سفرهای زیارتی حتما از دفاتر پیشخوان دولتی در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha