پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی
کد خبر: 4027503
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت مبلغ ۳۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.

عیسی بابایی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه ۸۲,۴۰۷ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان  هستند، گفت: در ۹ماهه سال‌جاری برای ۷۶ هزار و ۵۲۵ خانوار، مبلغ ۳۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی مستمری مددجویان در سال‌جاری افزود: یکی از الویت‌های اصلی در خدمت رسانی از سوی این نهاد‌، تأمین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌ها است که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیر‌کل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده‌های یک‌نفره ۳۵۰هزارتومان، دونفره ۵۰۰ هزارتومان، سه‌نفره ۷۰۰ هزارتومان، چهارنفره ۹۰۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۱میلیون و۱۰۰هزارتومان است که به‌صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا در سال‌های اخیر گفت: کمیته امداد، برای کمک ویاری رساندن در امر معاش نیازمندان درشرایط موجود‌، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی‌، درمانی‌، فرهنگی‌، ساخت و تعمیر مسکن‌، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب پذیر ارائه می‌دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه‌ی هدف این نهاد گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

بابایی با اشاره به فرصت باقیمانده تا پایان دی‌ماه سال‌جاری برای تکمیل و پالایش اطلاعات در این سامانه به مددجویان این نهاد تأکید‌ کرد‌: چنانچه مددجویان عزیز تا‌کنون موفق به ثبت اطلاعات نشده‌اند، ضرورت دارد هرچه سریعتر به آدرس soha.emdad.ir از طریق رایانه و برای ورود ازطریق گوشی‌های همراه به آدرس  smart.emdad.ir ویا نوشتن فارسی امداد هوشمند وارد سامانه مربوطه شده و نسبت به ثبت اطلاعات و نیازهای خود اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha