جشن تکلیف؛ مقدمه ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی
کد خبر: 4022575
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
امام جمعه آزادشهر بیان کرد:

جشن تکلیف؛ مقدمه ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی

امام جمعه آزادشهر در مراسم جشن تکلیف در دبستان حضرت رقیه(س) شهرستان آزادشهر گفت: جشن تکلیف مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است و شما از امروز در برابر خداوند متعال با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

حجت الاسلام عین الله شهابی امام جمعه ازادشهر به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی، امام جمعه آزادشهر در مراسم جشن تکلیف که با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی، مسئول بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی آزادشهر که روز گذشته 29 آذرماه در دبستان حضرت رقیه(س) شهرستان آزادشهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) انجام تکالیف الهی را محبت و لطف الهی  دانست و گفت: جشن تکلیف مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است و شما از امروز در برابر خداوند متعال باید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

وی سوگند نامه دانش‌آموزان در جشن تکلیف را قولی ارزشمند بین خداوند و دانش‌آموزان مکلف بیان کرد و افزود: تسبیحات حضرت زهرا(س) هدیه خداوند متعال به محضر بانوی دو عالم است و از دانش آموزان باید با اقامه نماز اول وقت نگاه مهربان الهی را در زندگی خود جاری کنند.

امام جمعه آزادشهر با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تكلیف، پدران‌، مادران‌، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند، افزود: یکی از راهکارهای مهم آماده‌سازی کودکان برای انجام تکالیف عبادی که آثار تربیتی‌اش به تدریج در کودکان سرایت می‌کند و والدین و مربیان در آن نقش ویژه‌ای دارند حضور در مسجد و اماکن مذهبی است.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اینکه در دین اسلام، در صورتی انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد كه دارای شرایطی تكلیف چون بلوغ، عقل، علم و قدرت باشد. افزود: دین اسلام، دینی آسان و مطابق با عقل و منطق و فطرتِ انسان است.

وی احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن كریم، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، كمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی و … به عنوان وظایف فردی كه به سن تكلیف می‌رسد نام برد.

همچنین؛ این برنامه نورانی با اجرای سرود دانش‌آموزی، قرائت سوگندنامه و تجلیل از مربی طرح امین این آموزشگاه همراه بود.

انتهای پیام
captcha