افتتاح نخستین هیئت صلح اهل سنت در گلستان
کد خبر: 4015837
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

افتتاح نخستین هیئت صلح اهل سنت در گلستان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: نخستین هیئت صلح اقوام، ویژه امور اهل سنت استان گلستان امروز در گنبد کاووس افتتاح شد.

 حجت الاسلام احمد جعفری معاون قضایی رئیس دادکستری و شورای حل اختلاف گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان در مراسم افتتاح نخستین هیئت صلح اهل سنت گلستان که امروز در گنبد کاووس برگزار شد، گفت: هیئت های صلح و صلح یاران برای حل و فصل دعاوی پیش از تشکیل پرونده و در مواردی حتی پس از تشکیل پرونده، ورود می‌کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان با بیان اینکه هدف از تشکیل این هیئت‌ها جلوگیری از تولید و طرح پرونده در محاکم  و حل ریشه‌ای اختلافات طرفین است. تصریح کرد: برای اینکه مردم اولین راهکارشان در مواجهه با اختلافات طرح پرونده در محاکم نباشد، هیئت‌های صلحی در کنار شوراهای حل اختلاف بستری برای حل مشکلات مردم به دست خود مردم و به دور از فضای دادگاه ایجاد شده  و می‌تواند راهکار خوبی برای حل مشکلات باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه اعضای این هیات‌ها سه نفرند که یکی از آنان آشنا به مسائل حقوقی است. افزود: گسترش نهادهای مردمی برای رفع اختلافات، کاهش ورودی پرونده به محاکم و ترغیب اصحاب دعوی به صلح و سازش هدف از تشکیل هیئت‌های صلح در استان است.

 همچنین در مراسم امروز رئیس مرکز اسلامی استان، رئیس دادگستری و دادستان گنبد کاووس و جمعی از علما و متنفدین اهل سنت استان حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha