سوزن‌دوزی و گلیم‌بافی مزیتی برای رونق مشاغل خانگی در شهرستان آق‌قلا
کد خبر: 4010382
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان:

سوزن‌دوزی و گلیم‌بافی مزیتی برای رونق مشاغل خانگی در شهرستان آق‌قلا

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان گفت: سوزن‌دوزی و گلیم‌‌بافی از مشاغل پررونق در شهرستان آق‌قلا است و این زمینه‌ای برای توسعه بیشتر طرح ملی مشاغل خانگی در استان است.

مهدی خطیر نامنی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان،مهدی خطیر‌نامنی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان در دیدار با سید مهدی حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آق آقلا که روز گذشته 11 آبان در این  اداره برگزار شد،گفت: سوزن‌دوزی وگلیم‌‌بافی از مشاغل پررونق در شهرستان آق‌قلا است و این باعث توسعه طرح ملی مشاغل خانگی در استان می‌شود.

وی افزود: با توجه به منابع انسانی مستعد و مواد اولیه ارزان در این شهرستان اولویت در رشته‌های سوزن‌دوزی وگلیم بافی هست که متقاضیان بعد از  ثبت‌نام در سامانه این طرح می‌توانند در این رشته‌ها توانمند شوند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان با بیان اینکه سوزن‌دوزی و گلیم‌بافی مزیتی برای رونق کسب و کار خانگی در‌شهرستان آق‌قلا است، افزود: بازاریابان صنایع دستی  باید ضمن آموزش‌های کاربردی با افراد متقاضی در رشته‌های سوزن‌دوزی و گلیم‌بافی همکاری داشته باشند تا بتوانند به فروش این محصولات را در فضای مجازی کمک کنند.

در این جلسه رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا نیز ضمن اعلام همکاری با این طرح بیان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری  این شهرستان می‌تواند با در اختیار قراردادن سالن اجتماعات برای اجرای کارگاه‌ها‌، معرفی پیشران‌های موفق و مدرسین به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک کند.

در پایان مدیر‌ اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که بیکاری مهترین مشکلات جامعه امروز است و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی نامطلوب را بدنبال خواهد داشت، افزود: هدف از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی راه‌اندازی و توسعه کسب و کار خانگی می‌باشد که راهکاری کم هزینه و پر بازده بوده و می‌تواند به اقتصاد جامعه کمک کند.

انتهای پیام
captcha