توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان گلستانی
کد خبر: 3993727
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

توزیع بیش از یک میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز هفدهم این ماه یک میلیون و ۷۳۰ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان و نیازمندان گلستانی توزیع شده است.

ارسالی یکشنبه// توزیع ۱میلیون و ۷۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۵ هزار و پانصد بسته معیشتی بین نیازمندان گلستانیبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به طرح اطعام حسینی و احسان حسینی اظهار کرد: کمیته امداد امام(ره) در ماه محرم و صفر سعی دارد نذورات مردمی را به سمت محرومیت زدایی سوق دهد.

بابایی با اشاره به فعالیت ۲۷۱ آشپزخانه «اطعام حسینی» در سطح استان گلستان‌، گفت: این آشپزخانه‌ها از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر با طبخ غذای گرم پذیرای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

وی پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان را از جمله اهداف طرح اطعام حسینی برشمرد و افزود: با همراهی مردم‌، مراکز نیکوکاری و خیران یک میلیون و ۷۳۰ هزار پرس غذای گرم در دهه اول محرم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر افراد نیازمند استان توزیع شد.

بابایی ادامه داد: ارزش این تعداد غذای گرم پخته شده در استان گلستان بیش از ۵۰میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان به طرح «احسان حسینی» نیز اشاره کرده و گفت: تا کنون  ۳۵هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مجموع به ارزش ۸ میلیارد تومان بین خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از جمله اهداف برجسته این دو طرح بوده و کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در ماه عزای سیدالشهدا(ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومین پیوند ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ضمن قدردانی از همکاری و کمک‌های خیران، مراکز نیکوکاری، ستاد مردمی محرم گرگان‌، سایر ادارات و نهادهای استان، گفت: طرح «اطعام و احسان حسینی» تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و همچنان آماده دریافت کمک‌های مردمی به این طرح هستیم تا بیش از پیش بتوانیم به یاری مستمندان جامعه بشتابیم.

وی تصـریح کرد‌: نیکوکـاران می‌توانند از طریـق شماره گیری کد آسان پرداخت #۰۱۷۸۸۷۷ و یا با مراجعه حضوری به ۲۰ دفتر کمیته امـداد امـام (ره) و  ۲۸۰ مـرکـز نیکوکاری طـرف تعامل با این  نهاد در سطح استان گلستان و یا واریـز کمک نقـدی به شماره کارت۰۲۲۶-۹۹۹۷-۹۹۱۸-۶۰۳۷ در طرح «احسان حسینی و اطعام حسینی» مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha