نماز جمعه منتسب به ولایت و مردمی است
کد خبر: 3912560
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

نماز جمعه منتسب به ولایت و مردمی است

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان اظهار کرد: نماز عبادی ـ سیاسی جمعه وحدت‌بخش‌، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن است و کاملاً منتسب به ولایت و مردمی است.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز در استان، حجت‌الاسلام محسن کیایی، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چهارم مردادماه در نشست صمیمی جمعی از امامان جمعه که به نیابت از ائمه جمعه استان با حق‌شناس، استاندار گلستان برگزار شد، گفت: دشمنان قطعاً از این تریبون‌ها وحشت دارند؛ چراکه در همین تریبون‌ها به مردم بصیرت داده می‌شود.

وی افزود: در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی قرار داریم و به خاطر وضعیت کشور و نهادهای نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تریبون‌های نماز جمعه موقتا تعطیل شده است.

کیایی بیان کرد: ائمه جمعه از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد در میدان بودند و حتی بیش از گذشته فعالیت کردند، خطبه‌های مکتوب امامان جمعه، تغسیل درگذشتگان از این بیماری، تلاش در رزمایش مواسات و ... از این دست بودند. نماز جمعه برابر آیه قرآن کریم ذکر الله است، یادگار حضرت امام(ره) و وصیت شهدای عزیزمان است. رهبر معظم انقلاب فرمودند نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت و قرارگاه اخلاق است. نماز جمعه یک اجتماع هفتگی است که مسلمانان وحدت، همدلی‌، یکپارچگی‌، انسجام و اقتدارشان را به نمایش می‌گذارند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان تأکید کرد‌: قطعاً نماز عبادی ـ سیاسی جمعه وحدت‌بخش‌، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن است و کاملاً منتسب به ولایت و مردمی است. مطالبات به حق مردم از همین تریبون‌ها مطرح می‌شود. دشمنان از این تریبون‌ها وحشت دارند؛ چراکه در همین تریبون‌ها به مردم بصیرت داده می‌شود یا بصیرت آن‌ها تقویت می‌شود.

وی در پایان افزود: امیدوارم که در خطبه‌ها و نهاد نماز جمعه آنچه رضای خدای متعال است رقم زده شود و شرمنده امام(ره)، شهدا و ولی فقیه زمان نباشیم.

انتهای پیام
captcha