گلستان؛ از استان‌های برتر در اجرای طرح هادی
کد خبر: 4209753
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان مطرح کرد:

گلستان؛ از استان‌های برتر در اجرای طرح هادی

حسینی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۳۳روستای استان صددرصد طرح‌های هادی اجرا شده است، گفت: گلستان از استان‌های برتر در اجرای طرح‌های هادی در کشور بوده در حالی که در برخی روستاهای کشور هنوز طرح هادی اجرا نشده است.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست خبری با اصحاب رسانه امروز، 21 فروردین ماه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سالن جلسات بنیاد مسکن استان گلستان برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: این میانگین در کشور برابر 40 درصد بوده و استان گلستان دومین استان کشور بعد از استان سیستان و بلوچستان در جمعیت روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با تأکید بر اینکه شاخص برخورداری گلستان از شروع اجرای طرح‌ هادی بیش از ۸۰ درصد است، اظهار کرد: گلستان از استان‌های برتر در اجرای طرح‌های هادی در کشور بوده در حالی که در برخی روستاهای کشور هنوز طرح هادی اجرا نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۳۳روستای استان صددرصد طرح‌های هادی اجرا شده است، تصریح کرد: اکنون طرح هادی در ۶۳۰ روستا برای بار دوم بازنگری و ۳۱۳ روستا دیگر نیازمند بازنگری بوده که این کار طی سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ درصد افزایش در تأمین و تخصیص اعتبار صورت گرفته، گفت: در سفر اول ریاست جمهوری برای اجرای طرح هادی، بهسازی بافت تاریخی، ایمن سازی و بازنگری مبلغ ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که از این رقم ۲۰۰میلیارد تومان تخصیص داده شده است و در سفر  دوم ریاست جمهور نیز مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان هم مصوب شد که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha