عید فطر، تجلی وحدت امت اسلامی است
کد خبر: 4209541
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان:

عید فطر، تجلی وحدت امت اسلامی است

حجت‌الاسلام دیلمی با تأکید بر اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر عملی اصلاح رفتار فردی و اجتماعی بر محوریت شاخصه‌های توحیدی است، گفت: در این روز، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک توحیدی و اجتماعی با اقامه نماز عید سعید فطر به منصه ظهور می‌رسد.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستانحجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن تبریک عید فطر، گفت: روز عید فطر، روز بیداری، بازگشت به فطرت نخستین، توجه به خدای متعال و روز حساب است‌.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه روز عید فطر، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار کرد: چنین روزی، پاداش یک‌ ماه تهجد و بندگى در درگاه پروردگار محاسبه و منظور می‌شود.
 
حجت‌الاسلام دیلمی با تأکید بر اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر عملی اصلاح رفتار فردی و اجتماعی بر محوریت شاخصه‌های توحیدی است، ادامه داد: امیدواریم به زودی نماز شکرانه نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را امت رسول‌الله(ص) در مسجدالاقصی بخوانند.
 
وی با اشاره به اینکه عید فطر نقطه شروع عملی راهی روشن برای رسیدن به قرب الهی تا ماه مبارک رمضان سال آینده است، افزود: در این روز، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک توحیدی و اجتماعی با اقامه نماز عید سعید فطر به منصه ظهور رسیده و مسلمانان در صفوفی واحد و به هم فشرده در اماکن مذهبی، یک ماه عبودیت و اصلاح رفتار را جشن می‌گیرند.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به منویات رهبری که فرمودند«زکات هم پاک کننده فرد و هم پاک‌کننده اجتماع است»، تصریح کرد: توجه یه نیازمندان و دستگیری از فقرا با پرداخت فطریه آشکار می‌شود که از واجبات دین است‌.
 
حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه در خطبه‌های نماز عید فطر رویکردهای جهان اسلام خصوصا مبارزه با استکبار و طواغیت عالم و وحدت جهان اسلام و صیانت از ارزش‌ها مورد بازخوانی قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم همچون لیالی قدر شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در برپایی نماز عید سعید فطر باشیم.
انتهای پیام
captcha