نعمت‌هایی از جنس عذاب در سنت الهی
کد خبر: 4208016
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد:

نعمت‌هایی از جنس عذاب در سنت الهی

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه خدای متعال در آیات 30 الی 32 سوره زخرف از یک سنت الهی به نام «استدراج»، سخن به میان آمده، گفت: نعمت‌های خدا در همه حال نعمت مطلق به شمار نمی‌روند.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیتالله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 13 فروردین ماه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، با اشاره به آیه 28 سوره زخرف، گفت: برخی مفسرین معتقدند این آیه به عمل حضرت ابراهیم(ع) برای بیان توحیدپرستی برمی‌گردد که به فرزندان و نسل خود توصیه کرده در مسیر توحیدپرستی بمانند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به تفسیر کلمه «جَعَلَهَا» در آیه 28 پرداخت و افزود: این کلمه به یک امر تکوینی اشاره می‌کند که به حقیقت خدای متعال برمی‌گردد و تا روز قیامت این امر پابرجاست، لذا حضرت ابراهیم(ع) تنها می‌تواند توصیه و سفارش کند و فرزندان و نسل او که شامل پیامبر ختمی مرتبت(ص) و منجی عالم بشریت(عج) نیز می‌شود، پرچمداران توحید بودند و هستند.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه توحید تا زمانی ادامه پیدا می‌کند تا همه از راه انحرافی که برگزیدند، برگردند، اظهار کرد: امروز در تمامی ادیان رسمی دنیا پرچم توحید برافراشته شده است که همه آنان از پیروان حضرت ابراهیم(ع) هستند.

وی با بیان اینکه در آیه 30 سوره زخرف منظور از کلمه «الْحَقُّ»، قرآن و کلمه «رَسُولٌ»، پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: وقتی با وجود نشانه‌ها باز هم افراد ایمان نمی‌آورند و کفر می‌ورزند، خدا آنان را از نعمت دنیا بهره‌مند می‌کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خدای متعال در آیات 30 الی 32 سوره زخرف از یک سنت الهی به نام «استدراج»، سخن به میان آورده است، گفت: نعمت‌های خدا در همه حال نعمت مطلق به شمار نرفته، بنابراین آنچه را که به واسطه خدای متعال به صورت پی در پی در اختیار انسان قرار می‌گیرد، زمانی نعمت به شمار می‌رود که آن نعمت در راه درست استفاده شود و عامل طغیانگری نباشد، در این صورت فرد به یک عذاب الهی به نام استدراج مبتلا گشته است.

انتهای پیام
captcha