ربوبیت ذات اقدس الهی دائمی و همیشگی است
کد خبر: 4207865
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
نماینده ولی فقیه در گلستان:

ربوبیت ذات اقدس الهی دائمی و همیشگی است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه بعضی انسان‌ها گمان می‌کنند ساخت و ربوبیت عالم توسط خدای متعال همچون ارتباط سازنده با سازه‌اش بوده که بعد از مرگ سازنده، ارتباطش با سازه قطع می‌شود، گفت: ارتباط خدا با مخلوقات یک ارتباط لحظه به لحظه است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 12 فروردین‌ماه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: افرادی که غیر خدا را معبود گرفتند، هیچ دلایل عقلی و نقلی برای انتخاب خود ندارند، لذا انسان عاقل باید بتواند مبنا و برهانی برای کار خود بیاورد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به آیه 25 سوره زخرف، اظهار کرد: سنت خدای متعال نسبت به مسائل جهان و عالم همچون ظلم‌های ریشه‌ای که بنیاد بشر را برهم می‌ریزد، مثل قوم لوط، نوح، صالح و... بی تفاوتی نیست.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه فردی که پایش مشکل دارد و به دکتر مراجعه می‌کند و پزشک به او می‌گوید اگر به دستوراتش عمل نکند، ناچاراً پایش قطع می‌شود، به تفسیر کلمه «انتقام» پرداخت و افزود: انتقام در ادبیات فارسی بدان معنا است که اگر فردی به کسی ظلم کند و مظلوم قدرت پیدا کند، حق خودش را می‌ستاند تا به مقصودش و رضایت دل برسد، اما در منطق قرآن بدان معنا است که اگر تو به دستوراتش عمل نکنی همچون عمل نکردن به دستورات پزشک، نتیجه عمل خود را می‌بینی.

وی با اشاره به آیه 26 سوره مبارکه زخرف، تصریح کرد: قوم عرب تمام فخر و افتخاراتش این بود که خود را از فرزندان ابراهیم(ع) می‌دانست، لذا افرادی که استدلالشان پیروی از آئین اجدادشان بود، باید با تأسی به این پیامبر بزرگوار بدانند که این برهان طبق آیه 26 سوره زخرف قابل قبول نبوده و می‌توانند از آیین پدرانشان نیز روی برگدانند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه بعضی انسان‌ها گمان می‌کنند ساخت و ربوبیت عالم توسط خدای متعال همچون ارتباط سازنده با سازه‌اش بوده که بعد از مرگ سازننده، ارتباطش با سازه قطع می‌شود، ادامه داد: ارتباط خدا با مخلوقات یک ارتباط لحظه به لحظه بوده و خدای متعال هر آن عالم را هدایت می‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه ارتباط بین خالق و مخلوق باید دو طرفه باشد، گفت: ما باید با پیروی از دستورات الهی در مسیر خدای متعال حرکت کنیم، زیرا رها کردن دست خدا ضرر و خسران را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام
captcha