قرآن در تمامی ادوار از تازگی برخوردار است
کد خبر: 4206638
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

قرآن در تمامی ادوار از تازگی برخوردار است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه قرآن برتر از فهم و عقول بشریت است، گفت: فناوری قرآن این است که آیات به زبان امروز منتقل شود، هر فرد در هر دوره‌ای بنا بر ظرفیت وجودی خود از قرآن بهره می‌برد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 2 فروردین ماه در تفسیر روزانه قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به سنت و آیین نوروز، گفت: برای هر چیزی  غیر از اسلام نمی‌شود خط بطلان کشید و اسلام با اصل سنت‌های اقوام و ملل مشکلی نداشته، تنها با سنت‌هایی که از منظر اسلام خلاف اصول اعتقادی و مردود باشد، مقابله می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: ایران با وجود تمامی مشکلات باز هم به سمت پیشرفت و قله در حرکت است و مردم نیز با مطالبه‌گری باید اقتصاد را از سیطره دولت بیرون آورند و این را بدانند راه گشوده شدن بن‌بست‌ها نیاز به زمان دارد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه سوره زخرف با حروف مقطعه شروع شده است، تصریح کرد: قریب به 12 تفسیر برای حروف مقطعه آمده که علامه طباطبایی تنها دو تفسیر را متقن‌تر بیان کرده‌اند و آن اینکه این آیات بیانگر آن است که قرآن با همین حروف ساخته و نازل شده و دیگری اینکه که میان عاشق و معشوق سری است و تنها پیامبر می‌داند معنای دقیق این آیات چیست.

وی با تأکید بر اینکه قرآن استوارترین راه و مسیر رسیدن به کمال را به انسان نشان می‌دهد، افزود: قرآن یک صورت نازل داشته که در اختیار بشر قرار گرفته تا با تفکر و تعقل همه افراد به اندازه ظرفیت وجودی خود از آن بهره ببرند، لذا حقیقت و جان قرآن بلندمرتبه است که دست کسی بدان نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به کلمه«حَكِيمٌ» در آیه 4 سوره مبارکه زخرف، تصریح کرد: وجود این کلمه نشان از وحدت خاص در میان کل قرآن است که برتر از فهم و عقول بشریت است، بنابراین قرآن همواره تازگی داشته و کهنه نمی‌شود و فناوری در قرآن این است که آیات شریفه را به زبان امروز منتقل کند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه خدای متعال در عالم تکوین چیزی برای بشر کم نذاشته است، گفت: در عالم تشریع نیز برای نجات و اصلاح بشریت راه را به او نشان داده و انسان مخیر به انتخاب است که کدام را برگزیند.

انتهای پیام
captcha