تشریح برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه گلستان در ماه رمضان
کد خبر: 4205553
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

تشریح برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه گلستان در ماه رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گلستان با اشاره به اینکه بخش اعظم برکات ماه رمضان، در رابطه با قرآن بوده و باید بذر دستورهاى نورانى قرآن را در مزرعه دل‌ها بکاریم، به تشریح برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان توسط اداره اوقاف و امور خیریه گلستان پرداخت.

حجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گلستانحجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: بزرگترین درس ماه مبارک رمضان، خودسازی بوده و طبق منویات مقام معظم رهبری اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازی هم نگاه انتقادی انسان به خود و اخلاق و رفتار خود است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گلستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان, ماه تولد قرآن و ماه انس با قرآن است، اظهار کرد: قرآن قلب و روح ماه رمضان بوده، لذا این ماه بهترین زمان برای بهره‌بردارى و شناخت فکرى و عملى از است.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به اینکه بخش اعظم برکات ماه رمضان، در رابطه با قرآن بوده و باید بذر دستورهاى نورانى قرآن را در مزرعه دل‌ها بکاریم، به تشریح طرح‌های قرآنی ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه، اعزام مبلغ برای پاسخ‌گویی به شبهات، برپایی نماز جماعت و اعزام مفسر از جمله برنامه‌هایی بوده که در این ماه در حال برگزاری است.

وی به برگزاری آیین جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه در بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و افزود: جزءخوانی روزانه قرآن کریم با تلاوت هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان برجسته و حافظان ممتاز کشوری و استانی از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گلستان از پخش زنده جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده عبدالله(ع) گرگان همزمان با ماه مبارک رمضان در شبکه استانی گلستان خبرداد و گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه و مسابقات قرآنی برای جذب و انس افراد با قرآن از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه است.

انتهای پیام
captcha