بیش از ۳۰۰ محفل قرآنی در گرگان برپا می‌شود
کد خبر: 4204602
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

بیش از ۳۰۰ محفل قرآنی در گرگان برپا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان به طرح بهار قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به‌خاطر همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، ۳۰۰ محفل قرآنی با هدف گسترش و نشر زندگی قرآنی در مراکز مذهبی و تفرجگاه‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگانحجت‌الاسلام سیدمحمدجواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به تبیین برنامه‌های ماه مبارک رمضان توسط این مرکز پرداخت و گفت: اساسی‌ترین و محوری‌ترین طرح در ماه مبارک رمضان، طرح ملی«مسطورا» بوده که در چهار سطح گفتمان، انس، حفظ و کنشگری در طی سه سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان به طرح بهار قرآنی اشاره کرد و افزود: به‌خاطر همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز، کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم و قریب به 300 محافل قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها، فاطمیه‌ها و تفرجگاه‌ها با هدف گسترش و نشر زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدزاده یکی از اهداف طرح‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان را ترویج سبک زندگی قرآنی اسلامی بیان کرد و ادامه داد: جزءخوانی در منازل، دیدار با خانواده‌های قرآنی و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا و قرائت قرآن در منازل آنان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه مبارک رمضان است.

وی مساجد را مرکز حکمرانی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مسجد جایگاهی بوده که در آن باید مدیریت جامعه اسلامی شکل گرفته و محور همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود، از این‌رو غبارروبی مساجد به منظور آماده شدن برای میزبانی مهمانان خدا، اقامه نماز جماعت و برپایی میزهای پرسش و پاسخ به شبهات و احکام شرعی در مساجد شاخص از اقدامات مؤثر برای جذب افراد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از دسته‌روی در ایام قدر خبرداد و افزود: اعزام مبلغ، استفاده از مراکز قرآنی با هدف جامع تربیتی و تبلیغی، کرسی‌های تلاوت دانش‌‌آموزی، جشنواره‌های قرآنی همچون قرائت، عکاسی، ترتیل، حفظ، نقاشی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این ایام اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری از افطاری ساده در خیابان‌های گرگان خبر داد و گفت: از آنجا که گلستان میقات‌الرضا(ع) بوده و میزبان بسیاری از مسافران نوروزی است، بنابراین در مراکز مذهبی شاخص همچون امام‌زاده طیب(ع) در قرآن آباد، تپه نورالشهداء و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در گرگان و... برای مسافران نوروزی برنامه‌های قرآنی با محوریت خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha