طرح قرآنی «مسطورا» در گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4204432
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

طرح قرآنی «مسطورا» در گلستان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه طرح قرآنی «مسطورا» همزمان با سراسر کشور در گلستان برگزار می‌شود، گفت: هدف این طرح سطر به سطر زندگی کردن با آیه‌ها است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح قرآنی «مسطورا»، گفت: طرح مسطورا با هدف سطر به سطر زندگی کردن با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان گلستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان بهره‌مندی حداکثری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم و ضروری دانست و اظهار کرد: هدف اصلی در طرح «مستورا» نشر معارف قرآنی و تعمیق باورهای دینی و انس بیشتر همه اقشار جامعه با کلام وحی است.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت تدبر و فهم دقیق و آگاهانه آیات الهی، تصریح کرد: تبدیل مفاهیم قرآنی به ادبیات گفتمانی، اجتماعی و مسلمات فکری تمامی اقشار جامعه، یک هدف مهم جامعه‌پردازی در سیر تمدنی است.

وی با بیان اینکه «طرح مسطورا» در پنج زیرشاخه ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و معاد تعریف شده است، ادامه داد: این طرح برگرفته از سیر ساختاری کتاب ارزشمند و مبنایی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» بوده که 150 فراز کاربردی و کلیدی از قرآن کریم از گفتمان امامین انقلاب و علامه طباطبایی(ره) و سایر علمای شاخص، انتخاب شده و برای نهادینه سازی آن در بین آحاد جامعه، برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان مدت زمان اجرای «طرح مسطورا» را سه سال بیان کرد و افزود: هر سال 50 فراز از آیات قرآنی مدنظر در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب شده تا برای مردم بازگو شود.

حجت‌الاسلام دیلمی برپایی محافل، کرسی‌ها و نشست‌های متعدد تدبری، حفظ مفاهیم، مسابقات ملی و استانی با جوایز ارزنده از جمله اقدامات در نظر گرفته برای گفتمان‌سازی این آیات محوری برشمرد و افزود: تولید محتوای تبلیغی، بروشور، کتابچه مسطورا، موشن‌گرافی و کلیپ‌های آموزشی، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان، طرح درس و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با همکاری نهادهایی اجرایی، مردمی و حوزوی در محور این فرازها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این برنامه ارزشمند قرآنی تنها با استفاده از همه ظرفیت‌ها و همکاری همه نخبگان، فعالان و کنشگران فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به سر منزل مقصود می‌رسد، بیان کرد: قرآن کتاب هدایت، سعادت و زندگی بوده و باید آن را سرلوحه تمامی امور قرار دهیم.

حجت‌الاسلام دیلمی با تأکید بر اینکه «طرح مسطورا» به ما می‌آموزد که چگونه با آیات زندگی کرده و برای امام جامعه و تحقق تمدن نوین اسلامی، مؤثر واقع شویم، گفت: این طرح در چهار گام شامل رساندن فرازها به سمع و نظر حداقل یک سوم مردم جامعه، ایجاد انس با مفاهیم آیات، حفظ نمودن و ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه و در یک کلام، خواندن، انس گرفتن، حفظ کردن و عمل کردن به مفاهیم این آیات برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha