گلستان، میزبان نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم می‌شود
کد خبر: 4199688
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

گلستان، میزبان نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم می‌شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو معلم ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تربیت معلم بر اساس ساحت 6گانه است، گفت: نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در گلستان برگزار می‌شود.

موسی کیخا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، موسی کیخا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، 24 بهمن ماه در سالن کنفرانس دانشگاه پردیس آیت‌الله خامنه‌ای گرگان برگزار شد، گفت: نخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم در گلستان برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاسیه، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تربیت معلم بر اساس ساحت 6گانه است، اظهار کرد: الگوسازی یکی از تکالیف و مأموریت‌های دانشگاه فرهنگیان بوده و الگوی تمامی معلمان، شهدای دانشجومعلم است، لذا دانشگاه فرهنگیان از آن جهت که شخصیت معلمان در آن ساخته و پرداخته می‌شود، حائز اهمیت است.

کیخا با اشاره به اینکه این اجلاسیه در یکم اسفند با حضور مقامات کشوری در حسینیه ثارالله گرگان برگزار می ‌شود، ادامه داد: مهمانان این اجلاسیه حدود یک هزار نفر تخمین زده شده که قریب به 200 نفر از دانشجومعلمان فعال در کنگره شهدا در سطح کشور در این اجلاسیه دعوت شده‌اند.

وی، تعداد کل شهدای دانشجومعلم استان را 30 شهید از یک‌هزار و 29 شهید دانشجومعلم سطح کشور برشمرد و افزود: تألیف کتاب «30 شهید، 30 روایت» درباره شهدای دانشجومعلم استان و خدمات اجتماعی نظیر تشکیل گروه‌های جهادی در سطح استان در 30 مدرسه به نیت 30 شهید دانشجومعلم انجام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان تولیدات هنری با محوریت شهدا بر اساس منویات رهبری امری ضروری دانست و افزود: تولیدات رسانه‌ای متعددی نظیر نماهنگ، موشن‌گرافیک، مستندسازی، مصاحبه و همچنین نامگذاری کلاس‌ها و فضاهای دانشگاه فرهنگیان به نام‌های شهدای دانشجو معلم، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف با محوریت شهدای دانشجومعلم، تألیف کتب «فرهنگ‌نامه شهدای دانشجو‌معلم»، «سبک زندگی شهید محمود کیا» و «سبک زندگی غلامحسن عاطفی‌نژاد» از فعالیت‌هایی بوده که در راستای این امر مهم صورت گرفته است.

کیخا با بیان اینکه این اجلاسیه با همکاری اکثر ارگان‌ها همچون سپاه گلستان، استانداری گلستان، شهرداری گلستان، صدا و سیمای گلستان، بنیاد شهید گلستان و... صورت گرفته است، ادامه داد: نمایش، تئاتر، گروه سرود، روایتگری از جمله بخش‌های اجلاسیه خواهد بود و برای دانشجومعلمان یک کارگاره سه روزه تربیتی نیز تدارک دیده شده است.

یادآور می‌شود، در پایان نشست از پوستر نخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم گلستان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha