معرفت، شناخت و بصیرت از عناصر اصلی سیره «حضرت زینب(س)» بود
کد خبر: 4196023
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

معرفت، شناخت و بصیرت از عناصر اصلی سیره «حضرت زینب(س)» بود

امام جمعه گرگان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زینب( س) گفت: کارنامه «حضرت زینب(س)» در کاروان کربلا بسیار درخشنده است ایشان دارای شخصیتی کامل هستند، معرفت، شناخت و بصیرت همچنین اراده عناصر اصلی سیره «حضرت زینب(س)» بود که از ایشان شخصیتی ارزشمند و توانمند را به اثبات رساند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زینب(س) گفت: کارنامه «حضرت زینب(س)» در کاروان کربلا بسیار درخشنده است ایشان دارای شخصیتی کامل هستند، معرفت، شناخت و بصیرت همچنین اراده عناصر اصلی سیره «حضرت زینب(س)» بود که از ایشان شخصیتی ارزشمند و توانمند را به اثبات رساند.

وی به دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س)» اشاره و بیان کرد: جریان زندگی این بانوی ارزشمند به دو قسمت تقسیم می‌شود، قسمت اول از زمان همراهی با بردار بزرگوارشان و در قسمت دوم نهضت ایشان که از ظهر عاشورا شروع شد همچنین همراهی با کاروان اسرای کربلا و پرستاری از «امام سجاد(ع)»، بیانگر مسئولیت‌پذیری ایشان در اوج بحران محسوب می‌شود، بدین ترتیب مدیریت ایشان در شرایط دشوار و چالش‌های بسیار پس از واقعه کربلا خبر از شخصیت والای این بانوی بزرگوار اسلام می‌دهد.

وی در ادامه با طرح این سؤال که اتفاقاتی که غزه انجام می‌شود آیا نسل‌کشی نیست؟ گفت: آلمان به تازگی به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخته در صورتی که این نسل کشی بیش از ۱۰۰ روز در جلوی دیدگان همه ملتهای دنیا است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه اسرائیل کاری که با کودکان، زنان و مجروحان غزه کردند بی‌سابقه بود و اوج خباثت و جنایت را به نمایش گذاشتند، افزود: این خباثت به زودی به دست آزادگان فلسطینی و رزمندگان مقاومت پاسخ داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت تروریستی اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند که به لحاظ روانی صحنه را به نفع خود تغییر دهد اما ابعاد این جنایت به حدی بزرگ است که فرصت این کار را پیدا نکرد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آنچه ذات خبیث اسرائیل را به نمایش می‌گذارد این جمله امام موسی صدر است که در تبیین موجودیت این رژیم می‌فرماید «اسرائیل شر مطلق است و بدتر از اسرائیل در دنیا وجود ندارد» و نمونه بارز آن اقدامی است که مرزهای ضدیت با انسان را به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: کشورهای غربی حامی اسرائیل ادعاهای حقوق بشری دارند اما برای جنایات این رژیم غاصب چراغ سبز نشان می‌دهند و در مقابل این نسل‌کشی ساکت‌اند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از خطبه امروز با اشاره به ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: در شرایطی که خیلی‌ها مخالف بازگشت معمار کبیر انقلاب به میهن بودند، حضرت امام مقابل آنان ایستاد و به بازگشت اصرار کرد.

انتهای پیام
captcha