جشن تکلیف؛ پلی برای ورود به دنیای بندگی
کد خبر: 4195607
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
نماینده ولی فقیه گلستان گفت:

جشن تکلیف؛ پلی برای ورود به دنیای بندگی

آیت‌الله نورمفیدی، جشن تکلیف نمادی از ورود دانش‌آموزان به دوره‌ عبادت و بندگی دانست و گفت: این جشن می‌تواند به عنوان یک رویداد مهم و پر از خاطرات شیرین در زندگی دانش‌آموزان نقش به‌سزایی ایفا کند.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، جشن تکلیف الهی برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان گرگان امروز، 3 بهمن ماه به همت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مصلی وحدت گرگان برگزار شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه گلستان ضمن تبریک ولادت مولی الموحدین، امام علی(ع)، گفت: جشن تکلیف نمادی از ورود دانش‌آموزان به دوره‌ بعدی زندگی شان و تمام کردن دوره‌ کودکی بوده که می‌تواند به عنوان یک رویداد مهم و پر از خاطرات شیرین در زندگی جوانان نقش به سزایی ایفا کند.

نماینده ولی‌فقیه گلستان، ضمن تبریک جشن تکلیف به عنوان عنوان عید عبادت و بندگی خداوند، اظهار کرد: در روایات آمده که پیامبر(ص) همواره به پدر و مادرها سفارش می‌کردند تا هدیه را اول به دختران بدهند و بعد از آن به پسران تقدیم کنند و این نشان از علاقه ویژه ایشان به دختران است.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر حجاب فاطمی و عامل بودن به آن، گفت: باید قدر دوستی و محبت خدا و اهل‌بیت‌(ع) و نگاه ویژه آنان را به خودمان را بدانیم و خوب درس خواندن و رعایت حجاب بتوانیم سربازان خوبی برای حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، ضمن تبریک جشن بندگی به دختران، گفت:  به یمن شروع دوران بندگی و براساس منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «خدای متعال همه بندگان را دوست دارد» باید این فرشته‌های زمینی تلاش کنند تا بدلیل این ارتباط خالق و مخلوقی که برایشان رقم خورده از خدای متعال تشکر کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تشکر از پدر و مادر را دومین تشکر مهم در شروع دوران جشن تکلیف دانست و افزود: به پاس زحمات و قدردانی از لطف پدر و مادر و با تأسی از اهل‌بیت(ع) باید بر دستان پدر و مادر بوسه زد و به این عمل افتخار کرد.

وی سومین تشکر را برای معلم و مقام معلم بیان کرد و گفت: معلمان با دلسوزی راه بندگی و در مسیر اهل‌بیت(ع) بودن را به ما نشان دادند، لذا دختران نیز با تأسی از اهل‌بیت باید خوب بندگی کنند و زندگی سراسر شور و اشتیاق در کنار خانواده‌ها داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha