شاگردپروری و کادرسازیِ فرهنگی، ویژگی برجسته امام هادی(ع) بود
کد خبر: 4193941
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

شاگردپروری و کادرسازیِ فرهنگی، ویژگی برجسته امام هادی(ع) بود

استاد حوزه و دانشگاه از مازندران با تأکید بر اینکه از منظر زمانی، زندگانی امام هادی(ع) با امام صادق(ع) به عنوان مؤسس مذهب شیعه متفاوت بود، گفت: امام‌ هادی با وجود مقتضیات زمانه حدود 185 نفر شاگرد تربیت کرد که بخش اعظم آنان به کار تشکیلاتی و کادرسازی فرهنگی می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم پیشنمازی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدابراهیم پیشنمازی، استاد حوزه و دانشگاه از مازندران در چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمدرضا میبدی که همزمان با شهادت امام هادی(ع) شامگاه امشب 24 دی، در در مسجد جامع گرگان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع)، گفت: در زمان حیات امام هادی(ع) در دوره بنی‌عباس، وضعیت به گونه‌ای بود که هجمه‌های بسیار به شخصیت امام علی(ع) وارد شد، لذا ایشان چندین زیارت ارزشمند به عنوان شناسنامه امام(ع) با محوریت مباحث اعتقادی و اخلاقی را بازگو کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌اینکه «زیارت جامعه کبیره» یکی از زیارات نورانی از لسان این امام بزرگوار نقل شده است، اظهار کرد: استفاده مکرر از کلمه «الله» این است که امام واسطه بین خلق و خدا بوده و باید اعتقادمان به امام اینگونه باشد است، لذا بر همه واعظان و سخنران واجب بوده تا این مفاهیم والا و ارزشمند را به سمع و بصر مردم برسانند.

حجت‌الاسلام پیشنمازی با تأکید بر اینکه از منظر زمانی، زندگانی این امام بزرگوار با امام صادق(ع) به عنوان مؤسس مذهب شیعه متفاوت بود، ادامه داد: ایشان با وجود مقتضیات زمانه حدود 185 نفر شاگرد تربیت کرد که بخش اعظم آنان به کار تشکیلاتی و کادرسازی می‌پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز فرقه‌های انحرافی متعددی بوجود آمده تا باعث دین گریزی جوانان و نوجوانان شود، تصریح کرد: مبارزه با فرقه‌های انحرافی خصوصا فرقه صوفی از مهمترین و فوق‌العاده‌ترین کار ایشان در زمان حیات بود.

این استاد حوزه با اشاره به دوران امامت حضرت امام زمان(عج) و غیبت ایشان بیان کرد: آماده‌سازی بستر برای امامت و غیبت آخرین منجی عالم، حضرت مهدی(عج)، بزرگترین کار امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در دوران امامتشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال عالم گرانقدر آیت‎‌الله میبدی به وظایف مردم در برابر عالم اشاره کرد و گفت: تکریم و احترام عالم، خدمت به عالم، سکوت و استفاده از دانش و آگاهی وی، زیارت و بازدید از عالم و عدم منازعه با عالم، پنج وظیفه مردم در برابر عالمان است.

انتهای پیام
captcha