نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» برگزار شد
کد خبر: 4188560
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» برگزار شد

نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» با حضور سیدعلی سیداف، استاد نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان امروز،27 آذرماه در حوزه علمیه سراج الرسول آق‌قلا برگزار شد.

سیداف استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، سیدعلی سیداف، استاد نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان امروز، 27 آذرماه در نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» که در حوزه علمیه سراج الرسول آق‌قلا برگزار شد، با اشاره به این مهم که حدیث و سنت‌شناسی بر بدعت‌شناسی مقدم است، گفت: ابتدا لازم است به مبانی و ضوابط حدیث و سنت شناسی پرداخته شود، تا درک صحیح از احادیث به‌دست آید و فهم ما و مراد جدی محدَّث منطبق می‌شود.

استاد سیداف تعریف و مفهوم‌شناسی اصطلاحی سنت و حدیث و نقش آن در سنت‌شناسی را مهم دانست و افزود: علاوه بر این امر، شناخت هندسه علوم حدیث و نقش آن در سنت‌شناسی نیز اهمیت بسیاری را دارا است.

استاد علوم قرآن و حدیث نمایندگی گلستان با معرفی دانش فقه‌الحدیث، ضرورت و نقش آن در سنت‌شناسی و فهم حدیث اظهار کرد: فقه‌الحدیث زمینه‌ساز آسیب‌شناسی درست حدیث و نیز اعتبارسنجی آن است.

وی ملاک ارزیابی احادیث با مسلمات تاریخی و نقش آن در سنت‌شناسی را از جمله مسائل مهم در حوزه مطالعات حدیثی برشمرد و بر ضرورت مطالعه تاریخ و مبانی فهم آن و نقش ویژه آن در فهم روایات تأکید کرد و گفت: همایش «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی» دی ماه سال جاری و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha