نخستین دستگاه آندوسونوگرافی در گلستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4187497
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
همزمان با سفر دوره دوم رئیس‌جمهور به گلستان

نخستین دستگاه آندوسونوگرافی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گلستان گفت: در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان، نخستین دستگاه آندوسونوگرافی، برای استفاده در مرکز شهید صیاد شیرازی گرگان راه‌اندازی می‌شود.

گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستانسعید گلفیروزی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی گلستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از گلستان در خصوص چگونگی جذب و تخصیص اعتبارات مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به استان گلستان که در اسفندماه ۱۴۰۰ محقق شد، اشاره کرد و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور 5 مصوبه در حوزه بهداشت و درمان تصویب و مبلغ بالغ بر 300 میلیارد ریال جذب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گلستان در ارتباط با دغدغه‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: تکمیل ساخت بیمارستان‌های مرحوم آیت‌الله طاهری و بیمارستان گمیشان و بیمارستان گالیکش، احداث بیمارستان طالقانی گرگان و تعمیرات اساسی و نگهداشت منابع از مصوبات دوره اول سفر ریاست جمهوری است.

گل‌فیروزی با بیان اینکه آموزش روح توسعه است، افزود: از لحاظ سخت‌افزاری 4 بیمارستان گنبد اعم از بیمارستان پیامبر اعظم(ص)‌، طالقانی، شهید مطهری و شهدا و بیمارستان کردکوی از منظر فضای آموزشی آماده‌سازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گلستان با اشاره به اینکه برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی سالن الکترونیک امتحانات دانشجویی راه‌اندازی شده، اظهار کرد: پارت دوم این طرح امسال با ظرفیت بیش از 180 نفر توسعه خواهد یافت.

وی از ورود اولین دستگاه پیشرفته آندوسونوگرافی به گلستان خبر داد و گفت: این دستگاه یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص اختلالات دستگاه گوارش بوده که از تلفیق دو بخش تصویری آندوسکوپی و سونوگرافی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این دستگاه به‌زودی در مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سونوگرافی یک روش اختصاصی به منظور بررسی پوشش دیواره دستگاه گوارش فوقانی و تحتانی بوده که برای تشخیص توده‌ها با استفاده از عکسبرداری و تشخیص ماهیت توده یا کیست از طریق نمونه‌برداری (بیوپسی) استفاده می‌شود و بهره‌برداری از این دستگاه کمک زیادی در تشخیص و درمان سرطان به موقع بیماران می‌کند.

انتهای پیام
captcha