روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان از دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: 4186829
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
معاون امور پارلمانی رئیس جمهور

روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان از دستاوردهای انقلاب است

حسینی گفت: اگر به گذشته قبل از انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که کشور در بسیاری از زمینه‌ها دچار چالش و در تربیت پزشک عمومی هم مستأصل بود اما با تحولی که در انقلاب ایجاد شد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانشجویان تقویت شد و این خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از گلستان، سید محمد حسینی، معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز، ۱۸ آذر در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی گلستان برگزار شد، گفت: اگر به گذشته قبل از انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که کشور در بسیاری از زمینه‌ها دچار چالش و در تربیت پزشک عمومی هم مستأصل بود اما با تحولی که در انقلاب ایجاد شد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانشجویان تقویت شد.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب کشور در خفقان شدیدی قرار داد و مستشاران آمریکایی تنها فقط در پادگان‌ها و مراکز نظامی نبودند بلکه در همه شئون کشور حضور داشتند اما در اوج خفقان در آن دوران دانشجویان به ورود مستشار آمریکایی نیکسون به کشور اعتراض کردند و این نشان می‌دهد دانشجوی ایرانی زنده و هوشیار بوده و هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله نزدیکیم، گفت: به حول قوه الهی ایران اسلامی در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده و ایران به عنوان محوری در منطقه شده و پزشک به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم و این نشان از توان علمی ما بوده و در دوران کرونا ثابت کردیم که جامع پزشکی ما در کنار علم و دانش با ایمان و تعهد کاری بزرگ انجام دهد.

حسینی با بیان اینکه امروزه بیش از 95 درصد داروی مورد نیاز در کشور تأمین می‌شود، افزود: زمانی که اروپا و کشورهای غربی در دوران جاهلیت و عقب ماندگی بود کشور ما از پرشکان چون ابوریحان بیرونی و ... برخوردار و مهد پیشرفت بوده است، لذا امروزه هم می‌توانیم با همت و پشتکار و دانشجویان متعهد و پرتلاش به جایگاه رفیع در کشور برسیم.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری این دولت، دولت کار و تلاش بوده و تاکنون تعداد زیادی بیمارستان و پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف به اتمام رسیده است که نشان است که نشان است تعهد کاری همت بالای مسئولین داشته که از هر تلاشی برای آبادانی کشور دریغ نخواهند کرد.

وی همچنین به جریات اخیر جبهه مقاومت و طوفان‌الاقصی اشاره کرد و گفت: به غیرحقوق بشر یک حقوق بین الملل بشر دوستانه داریم که در آن تنظیم شده اقدامات جنگی به مراکز مثل بیمارستان‌ها، آمبولانس و مدارس ممنوع شده اما این خوی استکباری نظام سلطه است که حتی جنایت را از حد گذرانده و این در کارنامه 60 روزه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کاملا مشهود است.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور با بیان‌اینکه این ماهیت نظام استباری بوده و اگر ما قدرتمند نباشیم آنها به ما رحم به ما نمی‌کنند، افزود: مردم غزه سال‌ها در محاصره رژیم صهیونیستی گرفتار بودند و عملیات طوفان‌الاقصی با تمام قدرت انجام شد چون وقتی جنایت از حد بگذرد باید منتظر طوفان بود.

وی همچنین به انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم پیش‌رو انتخاب نماینده شایسته در مجلس بوده و پیشرانی حکمرانی جامعه ما مردمی بوده و یک دانشجو باید در کنار فراگیری علم دانش به مسائل مختلف جامعه از فرهنگی و اجتماعی و سیاسی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha