تبیین دین مبین اسلام وظیفه ذاتی روحانیت است
کد خبر: 4183734
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان:

تبیین دین مبین اسلام وظیفه ذاتی روحانیت است

حجت‌الاسلام ایمانی گفت: در روایات متعدد داریم که علما وارثین پیامبران هستند و همان مأموریتی که پیامبر بر عهده داشت ما نیز متعهد به آن هستیم و تبیین دین مبین اسلام وظیفه ذاتی روحانیت است.

حجت الاسلام ایمانی مسئول ولی‌فقیه سپاه نینوا گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام ایمانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان در همایش پیشگامان رهایی که امروز، ۲ آذر به مناسبت سالروز تشکیل بسیج طلاب و روحانیون در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد، با بیان‌اینکه پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می‌فرمایند که علما وارث انبیا الهی هستند، گفت: انبیا دِرهم و دینار از خودشان به ارث نمی‌گذارند بلکه ارث انبیا نبوت و مکتب اجتماعی و علمی شأن است آن دسته از جامعه که میراث‌دار انبیا هستند نهاد علم و فقاهت و اجتهاد محسوب می‌شوند که در شکل امروزی در قالب مکاتب علمیه ظاهر شده و از زمان امام صادق(ع) اصل ماجرا پیاده گذاری شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تبیین‌گری یکی از مأموریت‌های اصلی پیامبر اسلام(ص) و امروز این مأموریت بر دوش همه مومنین به خصوص روحانیت و طلبه بسیجی است، افزود: بسیج طلاب و روحانیون مفتخر است که به فرمان مستقیم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شده است و ما طلاب بسیجی موظف هستیم ادامه دهنده راه حضرت امام باشیم و گفتمان انقلاب اسلامی را تبلیغ کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا اظهار کرد: در روایات متعدد داریم که علما وارثین پیامبران هستند و همان مأموریتی که پیامبر بر عهده داشت ما نیز متعهد به آن هستیم و تبیین دین مبین اسلام وظیفه ذاتی روحانیت است.

وی ادامه داد: سلسله علما و در رأس آن امام امت در دنیای امروز مردم را آگاه و سیره و سنت پیامبر(ص) را احیا نمود و در برابر قلدران زمان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام ایمانی، علما و روحانیون را خط مقدم جهاد تبیین دانست و افزود: تبلیغ دین، ترویج و اجرای عدالت در جامعه و روشنگری در هنگام فتنه‌های طراحی شده از سوی دشمنان اسلام از وظایف روحانی بسیجی است.

وی با بیان اینکه وحدت در استان گلستان زبانزد است، تصریح کرد: استان گلستان به عنوان نماد وحدت اقوام و مذاهب شناخته می‌شود و یکی از ارکان اصلی ایجاد این وحدت علمای شیعه و سنی استان هستند که فتنه‌های تفرقه آمیز دشمنان را نقش برآب کرده و به تبیین حقایق می‌پردازند.

حجت‌الاسلام ایمانی در پایان گفت: آنچه که طی ۴۸ روز گذشته در غزه رخ داده جنایات هولناکی است که دل هر انسانی به درد می‌آورد و طلاب و روحانیون ما باید با تبیین جنایات رژیم صهیونیستی جهان را نسبت به واقعیت فلسطین عزیز آگاه کنند.

انتهای پیام
captcha