مهمترین مسئله در امر نماز نفوذ آن در دل نسل جوان است
کد خبر: 4182935
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

مهمترین مسئله در امر نماز نفوذ آن در دل نسل جوان است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه نماز فضیلتی است که همه خوبی‌ها را تأمین می‌کند، گفت: مهمترین مسأله این است که نماز در دل نسل نو نفوذ کند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان امروز، ۲۸ آبان در هشتمین اجلاسیه استانی نماز که در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) نماز را مهمترین مسأله اسلامی عنوان کرد و گفت: عاشورا صحنه تلخ بشریت بود و وقتی به عاشورا نگاه می‌کنیم رنگ اقامه نماز در آن دیده می‌شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به روایت «فَإِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَ إِنْ رُدَّتْ رُدَّ مَا سِوَاهَا» تصریح کرد: همه باید به پا خیزیم تا این فریضه الهی به دل بنشیند که اگر نماز به دل ننشیند شامل آیه«وَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ» خواهیم شد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به روایتی که پیامبر(ص) فرمود زمانی که مبعوث شدم پیرمردها با من مخالف بودند ولی جوانها همراه من بودند، گفت: مخاطب ما نسل جوان است، ظرفیت پذیرش جوانان بیشتر است و باید تلاش کنیم از این ظرفیت در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: روزی در اسلام دین است که وظیفه‌ای اصلی بر عهده امت اسلامی قرار گیرد و آن وظیفه نماز است؛ نماز ستون دین محسوب می‌شود و باید در زیر خیمه دین آن را نگه داشت.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان با بیان‌اینکه نماز فضیلتی است که همه خوبی‌ها را تأمین می‌کند، گفت: مهمترین مسأله این است که نماز در دل نسل نو نفوذ کند لذا اساس دین را ارتباط با خدا و بندگی خدا بوده و تمام انبیا برای این آمدند که بشر را از دست طاغوت نجات دهند و به سوی نور دعوت کنند.

وی با بیان‌اینکه مسئله نماز باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، گفت: برای ارتباط گیری و پیوند قلبی نسل جوان با نماز باید همه ارگان‌ها از مدرسه، مسجد و دانشگاه همت کنند و همه در این زمینه مسئولند و نباید سهل‌انگاری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha