ثبت‌نام قطعی ۱۰ گلستانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری
کد خبر: 4181435
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

ثبت‌نام قطعی ۱۰ گلستانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

رئیس ستاد انتخابات گلستان آمار ثبت‌نام قطعی و نهایی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در گلستان ۱۰ نفر اعلام کرد.

مهاجر رئیس ستاد انتخابات گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان خبرگزاری سید علی مهاجر، رئیس ستاد انتخابات گلستان امروز، ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران آمار ثبت نام قطعی و نهایی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در این استان ۱۰ نفر اعلام کرد.

وی با بیان‌اینکه ۹ نفر از این داوطلبان اهل تشیع و یک نفر اهل‌سنت است، افزود: داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ تا ۲۰ آبان فرصت داشتند با مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز استان و یا ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست و مدارک لازم را ارائه کنند.

مهاجر ادامه داد: در این دوره، قانون گذار شرط سنی حداقل ۴۰ سال را برای داوطلبان لحاظ کرده و همچنین اصل مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه نیز به عنوان یکی از شرایط دیگر در این قانون مورد تأکید قرار گرفته بود که در فرآیند ثبت نام مورد توجه و تأکید قرار داشت.

رئیس ستاد انتخابات گلستان اظهار کرد: پرونده همه داوطلبان امروز (یکشنبه ۲۱ آبان) برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و این شورا نیز فرآیند بررسی احراز صلاحیت‌ها و دیگر موارد را براساس قانون انجام خواهد داد.

وی گفت: انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha