دشمنی یهود با مسلمانان قدمت دیرینه دارد
کد خبر: 4178139
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
امام جمعه موقت گرگان:

دشمنی یهود با مسلمانان قدمت دیرینه دارد

حجت‌الاسلام برقرار با اشاره به اینکه قوم یهود نژاد پرست است، گفت: قوم یهود به دلیل خود برتر بینی و از طرفی مسلمان شدن تعدادی از یهودیان در زمان فتوحات مسلمانان در گذشته و مبارزه با نژاد پرستی در اسلام از دیرباز با مسلمان کینه و عداوت دارد.

حجت الاسلام برقرار امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گرگان امروز، 5 آبان ماه در مصلی وحدت گرگان با اشاره به آیه 100 سوره مبارکه نساء، گفت: در این آیه برای هجرت تفاسیر متعددی آمده است که در یکی از این تفاسیر قرآن به ماجرای تاریخی هجرت در زمان پیامبر(ص) اشاره کرده و دیگری هجرت را به دو قسم بیرونی و درونی تقسیم کرده است.

امام جمعه موقت گرگان، به سخن امام علی(ع) که فرمودند: «مهاجر واقعی آن است که از گناهان دوری کند» اشاره کرد و افزود: مادامیکه انسان در ظلمت نفس گرفتار است نمی‌تواند به سمت خدا حرکت کند، لذا هجرت درونی یعنی کسی که از خانه دل هجرت بکند و هر مقدار انسان از هوا و خودخواهی ها دور شود به همان اندازه خدا خواه خواهد شد.

حجت‌الاسلام قربانعلی به نقل از امام صادق(ع) دو فایده برای تقوا برشمرد و گفت: هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند ضمانت کرده که تحول عظیمی در زندگی او بوجود آورد و همه ناخوشایندی های او را به خوشایند تبدیل کند و رزق و روزی اش را را از جایی که گمان نمی‌کند فراهم سازد.

وی با اشاره به 8 آبان ماه به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، اسرائیل را مسئله روز دانست و ادامه داد: خداوند در آیه 5 سوره مائده سرسخت ترین دشمنان مسلمانان را قوم یهود و مشرکان دانسته است، زیرا که در زمان فتوحات مسلمانان تعدادی از یهودیان مسلمان شده‌اند و از طرفی طبق بیان علامه طباطبایی قوم یهود به رذایل اخلاقی تکبر دچار شده‌اند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه دشمنی یهود با مسلمانان به دلیل مخالفت اسلام با نژادپرستی است، اظهار کرد: قوم یهود به دلیل نژادپرستی و برتر دانستن خود نسبت با سایر اقوام، تاب و تحمل دیدن اقوام دیگر را نداشته و بدون هیچ مهر و عطوفتی به قلع و قمع کودکان و بی‌گناهان و زنان و سالمندان پرداخته، لذا در شبکه‌های اجتماعی قوم یهود را «حیوان انسان‌نما» نامیده‌اند و نباید برای آنها ارزش قائل شد.

حجت‌الاسلام قربانعلی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ خواند، گفت: شیطان کسی است که می‌خواهد تمام بشریت را در آتش جهنم بسوزاند، لذا طبق آیات قرآن باید اولیا و سرپرستان شیطان را در آتش سوزاند زیرا تا زمانی که سران استکبار در رأس حکومت باشند، همواره رنج و مصیبت برای اقوام دیگر به وجود می‌آورند.

انتهای پیام
captcha