گلستان از جلوه‌های وحدت در کشور است
کد خبر: 4172897
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گلستان از جلوه‌های وحدت در کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکی از جلوه‌های وحدت در کشور دانست و گفت: گلستان به دلیل مردمان خونگرم با اقلیت‌های مختلفی که قرنها در کنار هم با صلح و صفا زندگی کردند و نمونه‌ای از جامعه با فرهنگ اسلامی هستند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از گلستان، آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، مدیران کل استان‌ها و جمعی از مسئولان ملی و استانی و هنرمندان در شامگاه سه‌شنبه 11 مهرماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از استانهای میزبان و گروه‌های شرکت کننده در جشنواره بیست و یکم آیین و سنتی و تبریک، گلستان یکی از جلوه‌های وحدت در کشور دانست و گفت: گلستان به دلیل مردمان خونگرم با اقلیت‌های مختلفی که قرنها در کنار هم با صلح و صفا زندگی کردند و نمونه‌ای از جامعه با فرهنگ اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل برپایی جشنواره قدردانی کرد و گفت: این جشنواره به نوبه خود یکی از تأثیرگذارترین جشنواره‌های اقلیتی و مذهبی بود و من از همه گروه‌های هنری قدر دانم که شبی خاطره‌انگیز را رقم زدند.

اسماعیلی با بیان اینکه سیاست ما گسترش فرهنگ و هنر در همه نقاط کشور است، افزود: خوشبختانه ما هر برنامه‌های را در سطح استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم مورد استقبال استان‌ها قرار گرفته و هنرمندان آنها همیشه پای کار هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه‌ای که فرهنگ و هنر در آن زنده باشد آن جامعه پویا است، گفت: بدخواهان می‌خواهند نور فرهنگ و هنر در جامعه خاموش شود اما ما بحمدالله فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در جای جای کشور ما در جریان بوده و ما سعی می‌کنیم از تمام توان خود برای حمایت هنرمندان در سطح کشور انجام دهیم.

همچنین در بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای»(ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان(گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی(تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری(شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی(بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی(تبریز) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha