گسترش فرهنگ نماز بین جوانان و نوجوانان ضروری است
کد خبر: 4172545
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

گسترش فرهنگ نماز بین جوانان و نوجوانان ضروری است

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان به ضرورت پیوند دادن دانش‌آموزان با قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: نماز مانع بزرگی برای جلوگیری از انحرافات است و باید فرهنگ خواندن نماز و قرآن را در جامعه و به خصوص در بین جوانان گسترش دهیم.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، طی مراسمی زنگ نماز توسط آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌ فقیه در گلستان و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران آموزش و پرورش استان روز گذشته، 9 مهرماه در دبیرستان دخترانه شاهد شهرستان گرگان نواخته شد.

آیت‌الله نورمفیدی در این مراسم با اشاره به اینکه نماز ستون دین است، گفت: در دین ما نماز به عنوان ستون دین تلقی شده و ملاک ارزش آدمی و قبولی همه اعمال و فرائض دیگر اوست و اگر درست اقامه شود، به عنوان معراج مؤمن و رأس دین شمرده شده که نیاز به مداومت و محافظت دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز در مدارس، تصریح کرد: نماز مانع بزرگی برای جلوگیری از انحرافات است و باید فرهنگ خواندن نماز و قرآن را در جامعه و به خصوص در بین جوانان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اهمیت نماز جماعت بر کسی پوشیده نیست و آئین اسلام از بعد اجتماعی مهمی برخوردار است که بر آن تأکید کرده است، لذا برگزاری نماز‌های روزانه واجب نیز به صورت جماعت و گروهی باید مورد اهتمام متولیان آموزش و پرورش قرار بگیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در گلستان خطاب به دانش آموزان گفت: نماز خواندن و اهمیت به آن در واقع آشتی کردن با خدا و پل ارتباطی با آفریدگار است بنابراین سعی کنید این ارتباط را قوی کرده تا در مراحل زندگی موفق باشید.

وی با بیان‌ اینکه یکی از عبادت‌های پرفضیلت در جامعه اسلامی، اقامه نماز است که سبب دورماندن انسان از آسیب‌های اجتماعی و گناه می‌شود، افزود: مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعلی پیوند دادن دانش‌آموزان با قرآن، عترت و نماز است. اگر این مسائل به درستی تبیین شود دانش‌آموز خودکنترل شده و خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود می‌بیند اگر این مسئله رعایت نشود، سایر مسائل هم اثربخش نخواهند بود.

گفتنی است، پس از اقامه نماز نماینده ولی فقیه در استان پاسخگوی سؤالات مختلف دانش‌آموزان در حوزه خداشناسی، مسئله حجاب، وضعیت اقتصادی و اجتماعی امروز جامعه، مسائل شرعی و ... شدند و در ادامه از فعالان حوزه نماز و مهدویت این دبیرستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha