تضعيف روحیه وحدت و تقریب در بين امت اسلامی از اهداف دشمنان است
کد خبر: 4172481
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

تضعيف روحیه وحدت و تقریب در بين امت اسلامی از اهداف دشمنان است

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان با بیان اينكه از اهداف دشمن تضعيف روحیه وحدت و تقریب در بين امت اسلامی است، گفت: هر اختلافی که میان امت اسلامی وجود دارد مايه رحمت است و از آن باید در جهت رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین بهره جست و تفاوت آرا و نظرها باید به صورت منطقی و علمی حل و فصل شوند تا راهی برای نفوذ دشمنان باقی نماند.

شابدین معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان

علیرضا شابدین، معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان در گفت و گو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک هفته وحدت، هدف دشمن را ایجاد اختلاف میان امت اسلامی دانست و گفت: دشمنان اسلام با در اختیار داشتن قدرت رسانه‌ای سعی در بزرگنمایی مسائل جزئی میان مذاهب اسلامی هستند و از آن در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بهره می‌گیرند.

شابدین با بیان اينكه از اهداف دشمن تضعيف روحیه وحدت و تقریب در بين امت اسلامی است، افزود: هر اختلافی که میان امت اسلامی وجود دارد مايه رحمت است و از آن باید در جهت رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین بهره جست و تفاوت آرا و نظرها باید به صورت منطقی و علمی حل و فصل شوند تا راهی برای نفوذ دشمنان باقی نماند.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی استان گلستان تصریح کرد: امت اسلامی بخصوص علما و روحانیون باید در جهت حفظ و پررنگ نمودن مشترکات با هم متحد و همسو شوند، اشتراکات را به جوامع جهانی به صورت گسترده انعکاس دهند تا این وحدت و همدلی بیش از گذشته نمود عینی پیدا کند.

شابدین وحدت و تقریب از سرمایه‌های ارزشمند امت اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز وظیفه علما و روحانیون در امر وحدت بسیار سنگین است و از طرفی دشمنان این اتحاد و همبستگی امت اسلامی را هدف قرار داده و برای رسیدن به اهداف شوم خود که ایجاد شکاف و فاصله میان مسلمانان است از ابزارهای مختلفی بهره می‌گیرند.

وی گفت: در عصر حاضر جنگ رسانه‌ای یکی از راهبرد های اساسی دشمنان برای غلبه بر افکار و عقاید از طریق متقاعدسازی و اقناع جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان است از این جهت فراگیری سواد رسانه‌ و آگاهی از آسیب‌های فضای مجازی می‌تواند راهکاری برای مصون ماندن از پیامدهای آن باشد.

انتهای پیام
captcha