شخصیت پیامبر(ص) الگو و اسوه برای تمام بشریت است
کد خبر: 4171921
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
امام جمعه گرگان:

شخصیت پیامبر(ص) الگو و اسوه برای تمام بشریت است

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه اگر مردم شخصیت وپیامبر اعظم(ص) را بشناسند، شیفته شخصیت ایشان خواهند شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان‌ها الگو و اسوه بوده، لذا باید از مسیرها و کانال‌های ارتباطی امروز بشر و تشکیل مرجعی از همه مذاهب اسلامی برای شناساندن شخصیت عظیم الشأن ایشان بهره ببریم.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز 7 مهر، در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی وحدت گرگان با اشاره به سخنان حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: طبق فرمایشات ایشان نعمت‌های خدای یگانه از تمامی جهات ما را احاطه کرده، اگرچه انسان‌ها بجای شکرگزاری، کفران نعمت و نافرمانی می‌کنند، خدای متعال همچنان ستارالعیوب بوده و آبروی بندگانشان را نخواهد برد.

امام جمعه گرگان با اشاره به هفته وحدت به‌عنوان یکی از مهمترین هفته‌ها در سال، تصریح کرد: خدای متعال عالم را بخاطر گوهر تابناک بشریت، ائمه اطهار(ع) بالاخص حضرت محمد مصطفی(ص) آفریده تا ایشان چراغ و نور روشن جامعه بوده لذا ما موظفیم تا ایشان را با ویژگی‌های اخلاقی به همه جوامع بشری بشناسانیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: برای شناسایی بهتر پیامبر اسلام از جمله در کتاب، مقاله، فضای مجازی چندان کار نشده و نیازمند تشکیل مرجعی از همه مذاهب اسلامی برای پیامبرشناسی بوده تا دنیا با این شخصیت عظیم الشان آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم شخصیت والا مقام پیامبر اعظم(ص) را بشناسند، شیفته شخصیت ایشان خواهند شد، افزود: پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان‌ها الگو و اسوه بوده، لذا باید از مسیرها و کانال‌های ارتباطی امروز بشر و تشکیل مرجعی از همه مذاهب اسلامی برای شناساندن شخصیت عظیم الشأن ایشان بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه استان گلستان با اشاره به ولادت امام صادق(ع) و تبریک ولادت ایشان، گفت: با وجود افکار و اندیشه‌های متفاوت در زمان امام جعفر صادق(ع)، ایشان بیش از چهار هزار شاگرد در زمان خود تربیت کرده که هر کدام به عنوان قهرمانان و مبارزان در میدان تبیین به جهاد پرداختند.

امام جمعه گرگان با تشکر از مردم و مسئولان، افزود: در ماه‌های اخیر دشمن با اغتشاشات و برنامه ریزی 30 مورد انفجار سعی در برهم زدن نظم کشور داشته که بحمدالله با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و همراهی مردم و مسئولان و فداکاری نیروهای نظامی کشور، توطئه‌های آنان خنثی شد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بازداشت جاسوسان صهیونیستی و دستگیری اغتشاشگران، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) با چشم‌های بینا، دستان فعال و قلب‌های محکم، پشتیبان ملت و نظام بوده و نمی‌گذارند که هیچ تهدیدی کشور را به خطر انداخته و هر زمان که نیاز باشد وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha