صریح‌ترین دعوت و بیان در تبلیغ از امام رضا(ع)
کد خبر: 4169223
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
معاون پژوهشی حوزه علمیه گنبدکاووس بیان کرد:

صریح‌ترین دعوت و بیان در تبلیغ از امام رضا(ع)

سکینه جاهدی گفت: مهمترین ویژگی که هنگام شنیدن نام ولی نعمتمان، امام رضا(ع) باید به اذهان خطور کند این است که ایشان در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت صریح‌ترین امام در بین ائمه معصومین(ع) بوده‌اند.

شهادت امام رضا ع

سکینه جاهدی، مبلغ دینی و معاون پژوهشی حوزه علمیه گنبدکاووس در گفت‌وگو با ایکنا گلستان ضمن تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان(ع) گفت: مهمترین ویژگی که هنگام شنیدن نام ولی نعمتمان، امام رضا(ع) باید به اذهان خطور کند این است که ایشان در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت سریعترین امام در بین ائمه معصومین(ع) بوده‌اند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه گنبدکاووس با اشاره به اینکه پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا(ع) به اجبار مأمون صورت گرفته است، اظهار کرد: امام رضا(ع) با لحاظ شرایطی مجبور به پذیرش ولایتعهدی شد تا بتواند از مردم محافظت و به امور آنان رسیدگی کرده و دست مسلمانان از اسلام کوتاه نگردد.

مبلغ دینی و معاون پژوهشی حوزه علمیه گنبد کاووس با اشاره به اختلاف اصلی مأمون و امام(ع) نشأت گرفته از غصب فدک توسط مأمون بوده است، ادامه داد: مأمون به دلیل عالم بودن با هدف مغلوب ساختن امام (ع) در برابر خود، به تشکیل مناظرات بین امام و علما زمان پرداخت که در تمامی مناظرات امام رضا(ع) پیروز میدان شده و بر همگان فائق آمدند.

جاهدی شروط «امام رضا(ع)» در پذیرش ولایتعهدی مأمون را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: یکی از شروط «امام رضا(ع)» عدم دخالت در عزل و نصب‌های حکومتی بود در عین حال ایشان خواستند تا نام ایشان بر روی سکه ضرب نشود این دو شرط به خودی خود گویای نوع ارتباط «امام رضا(ع)» با مأمون بود و نشان می‌داد که «امام هشتم (ع)» به اجبار مجبور به پذیرش ولایتعهدی شده‌اند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه گنبدکاووس با تأکید بر اینکه معصوم را تنها باید معصوم غسل دهد، گفت: به همین منظور در زمانی که همه مردم منتظر غسل دادن جسم مطهر امام توسط مأمون بودن، به امر خدا، امام جواد(ع) به طوس تشریف آورده و پدر را غسل دادند.

انتهای پیام
captcha