«طرح تعالی مساجد» در سطح گلستان اجرایی می‌شود
کد خبر: 4164078
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

«طرح تعالی مساجد» در سطح گلستان اجرایی می‌شود

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان گلستان از اجرایی شدن «طرح تعالی مساجد» در بیش از دوهزار مساجد در سطح گلستان خبر داد و گفت: مساجد پایگاه همه فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، محل رجوع و حل مسائل مردمی و مهمترین بستر برای خروج از مشکلات جامعه بوده است.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان گلستان، در گفت‌وگو با ایکنا گلستان، به مناسبت روز جهانی مساجد گفت: از ابتدای اسلام، مساجد پایگاه همه فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، محل رجوع و حل مسائل مردمی بوده و اوایل انقلاب نیز با ایفا کردن همین نقش، مهمترین بستر برای خروج از مشکلات بوده است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی با تأکید بر طرح تعالی مساجد، افزود: دشمن نیز متوجه اهمیت و جایگاه مساجد شده و با انجام فعالیت‌های گوناگون سعی در کاهش کارکرد آن‌ها داشته، لذا برای ترویج و شروع مجدد فعالیت‌های مساجد طرح تعالی مساجد در شورای فرهنگی استان با مدیریت آیت‌الله نورمفیدی به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام گرزین به نقش مؤثر مساجد تراز انقلاب در محلات پرداخت و بیان‎‌کرد: اصلاح برخی قوانین، تقویت هیئت امنا و توانمندی سازی مبلغین خصوصا ائمه جماعت، الگوسازی و پیاده‌سازی فعالیت‌های مساجد تزار انقلاب در مساجد استان، سعی در تأثیرگذاری برای کودکان، جوانان و نوجوانان، خانواده‌ها داشته تا مشکلات مبتلا به جامعه را پوشش دهند.

وی ضمن تأکید بر فعال کردن تمامی مساجد استان، گفت: 2 هزار مساجد از 2 هزار و هشتصد مساجد سطح استان فعال بوده لذا با همت شورای فرهنگی و عمومی و دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه بسیج و مجموعه‌های فرهنگی برای تحقق آرمان‌های بشریت که به میدان آمدن مردم و مبارزه با ظلم و ترویج عدالت عموم بوده همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha