تعظیم شعائر الهی از کارکردهای مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 4160149
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

تعظیم شعائر الهی از کارکردهای مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس یک نیاز واقعی شکل گرفت، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 1359 با تایید امام راحل(ره) تشکیل شد و اکنون شعار ما در این شورا تعظیم شعائر الهی است.

حجت الاسلام قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قربانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان امروز ، ۱۳ مرداد به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نماز جمعه گرگان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم استان در حماسه‌های ملی و مذهبی گفت: مردم ما با وجود همه توطئه‌های دشمنان در مناسبت‌های مختلف جهت کمرنگ کردن مناسبتهای ملی و مذهبی حضور گسترده داشتند و این نشاندهنده ولایتمداری مردم بوده است.

وی به اهانت به قرآن کریم در آستانه ماه محرم توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام می‌خواستند با این اقدام شنیع اذهان مردم را از عزاداری امام حسین( ع) و حرمت ماه محرم دور کند اما بالحمدالله نورالهی هیچگاه خاموش شدنی نیست.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بر اساس یک نیاز واقعی شکل گرفت، افزود: همواره در جامعه باید بستری با سه شاخصه مردمی بودن، انقلابی بودن و استکبار ستیزی برای به میدان آوردن مردم در دفاع از دین به‌وجود آید که سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های متمادی با راهبری درست تحولات شگرفی را رقم زده است، لذا در سال 1359 با تایید امام راحل(ره) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد و اکنون شعار ما در این شورا تعظیم شعائر الهی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه مشکل بعضی از افراد این است که لحظه شناس نیستند، بیان کرد: این دستگاه همواره در صراط مستقیم حرکت کرده و لحظه‌ها را شناخته و کار مناسب هر لحظه را انجام داده است لذا یکی از موفقیت‌ها و کارکردهای شورا صدور بیانیه و اعلام موضع به موقع در زمان مناسب در هنگام توطئه و دسیسه دشمن است.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام الله، تعمیق باورها و ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی افزایش مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اتخاذ تدابیر سیاست‌ها و خط مشی‌های به منظور حسن اجرای مراسم‌ها در کشور سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت‌های کشور از جمله اهداف تاسیس این نهاد انقلابی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان نقش شورای هماهنگی را تبدیل ایمان مردم به عمل صالح دانست وگفت: شورای هماهنگی در بزنگاه های‌ انقلاب همواره حضور داشته و هر وقت نیاز به بیانیه و اطلاعیه‌ای بوده مبنی بر حضور مردم در جامعه بوده شورای هماهنگی نقش‌آفرینی کرده است.

حجت‌الاسلام قربانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شورای هماهنگی در اجرای مراسم‌ها موفق بوده است، گفت: برای موفقیت در برنامه‌ها باید به عکس‌العمل دشمنان در برگزاری مراسم‌ها نگاه کنیم ولی تجربه ثابت کرده است هرجا از مردم استفاده کردیم و مردم میدان داری کردن ما موفق بودیم.

انتهای پیام
captcha