نشر مولفه‌های عاشورایی عامل پویایی جامعه است
کد خبر: 4159518
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

نشر مولفه‌های عاشورایی عامل پویایی جامعه است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اينکه عاشورا و گفتمان عاشورا رمز جاودانگی و حیات اسلام بوده است، گفت: در طول تاریخ هرجا عاشورایی حرکت و رفتار کردیم پیروز بودیم لذا نشر مولفه‌های عاشورایی عامل پویایی جامعه است.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان با بیان اينکه عاشورا و گفتمان عاشورا رمز جاودانگی و حیات اسلام بوده و سیدالشهدا با فدا کردن جان خود و یارانش بزگترین فداکاری را در راستای احیای اسلام ناب انجام داده است، گفت: در طول تاریخ هرجا عاشورایی حرکت و رفتار کردیم پیروز بودیم لذا نشر مولفه‌های عاشورایی در جامعه عامل پویایی جامعه است.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که محرم و صفر است، اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: انقلاب اسلامی ما یکی از مصادیق مهم تأسی به گفتمان عاشورا بود که توانست طواغیت را حذف بکند و نورانیت را در جامعه احیا کند.

وی به نقش هیئات مذهبی در راستای نشر گفتمان عاشورا اشاره کرد و گفت: امسال در قالب 7 کارگروه: مساجد، تشکل ها، بانوان، ادیان، رسانه، کودک و نوجوان و اعزام و تبلیغ در این نهاد انقلابی در دهه اول محرم به صورت ویژه برنامه انجام شد و بسیاری از آن ها در صورت امکان تا انتهای ماه محرم و صفر استمرار خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به برنامه‌های دهه اول محرم در زنده کردن فرهنگ و درس‌های عاشورایی اشاره کرد وگفت: برنامه‌های متعددی در قامت تشکل‌های دینی و انقلابی با محوریت معلم محوری اعم از جلسات و نشست‌های وعظ و خطابه، مراسمات عزاداری و سینه‌زنی با مرکزیت مساجد در سطح استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دیلمی به حضور چشمگیر نوجوان و جوانان در مراسمات و موکب‌ها اشاره کرد وافزود: انشالله تلاش می‌کنیم این ویژه برنامه‌ها را تا پایان ماه صفر ادامه داده تا بتوانیم در راستای نشر این مولفه‌های مهم تمدن سازی گامی موثر برداریم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دشمن همواره از اجتماع قلوب عاشورایی حول محور امام که نقش مهمی در جامعه پردازی دارد، هراس دارد، گفت: ما باید از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم تا پیوندهای اجتماعی با محوریت گفتمان عاشورا ارتقا و تقویت شود.

انتهای پیام
captcha