اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه متبرکه گلستان
کد خبر: 4156041
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه متبرکه گلستان

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان با بیان اینکه ۷۲ بقعه متبرکه میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم هستند، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی ۳۰ تیرماه همزمان با سراسر کشور در ۲۱ بقعه متبرکه گلستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدیان مدیر کل اوقاف گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز، ۲۷ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه بقاع متبرکه و موقوفات دو بال پرواز مجموعه اوقاف می‌باشند، گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه یک نهاد مهم در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

حجت‌الاسلام مهدیان با بیان اینکه وقف در اسلام از سابقه‌ای طولانی برخوردار است، افزود: بسیاری از مردم در گذشته اموال خود را در راه گسترش اسلام و برپایی مجالس و محافل حسینی و روضه‌خوانی وقف کردند که تعدادی از موقوفات فعلی ثمره خدمات ارزنده پیشینیان است.

وی با بیان اینکه وقف باید با نیازهای روز جامعه و متناسب با نیت واقفان باشد، گفت: در استان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه که متشکل از ۵۰ هزار رقبه وجود دارد که بخش عمده آن متعلق به عزای اباعبدالحسین(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان ادامه داد: مردم استان علاقه زیادی به مسائل مذهبی و به خصوص برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) دارند که این خود نشان از قدمت این دیار بوده اما باید وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در دستور کار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام مهدیان ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم را از برنامه‌های شاخص اوقاف و امورخیریه استان دانست وگفت: در نظر داریم با برنامه‌های متنوع در ایام محرم چه در حوزه عاطفی به تبیین قیام عاشورا بپردازیم به طوری که بار معنوی این ایام بعد از ایام محرم برای فرد محتمل شود.

وی با بیان اینکه ۷۲ بقعه متبرکه در استان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی ۳۰ تیرماه همزمان با سراسر کشور در ۲۱ بقعه متبرکه گلستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدیان همچنین از برگزاری سوگواره احلی من العسل در ۱۳ بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: ۶۷ مبلغ در ایام محرم در بقاع متبرکه به فعالیت دینی و مذهبی می‌پردازند که مراسم سوگواره رهروان زینبی نیز در ۱۴ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی به اجرای طرح هر خانه یک حسینیه در ایام محرم اشاره کرد وگفت: طرح شمیم حسینی جهت کمک به هیئات مذهبی بوده که در سطح استان ۵۰۰ هیئت شامل این طرح شدند که نسبت به‌ موقعیت هیئات مذکور بن خرید به آنها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha