پویش نصب و توزیع ۲۰۰۰ پرچم عزاداری امام حسین(ع) در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4155789
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

پویش نصب و توزیع ۲۰۰۰ پرچم عزاداری امام حسین(ع) در گرگان برگزار شد

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان از برگزاری پویش نصب و توزیع ۲۰۰۰ پرچم عزاداری اَباعَبْدِاللَّهِ الْحُسَیْنِ(ع) همزمان با فرارسیدن ماه محرم در محلات قدیمی شهر گرگان خبر داد.

نصب پرچم عزای امام حسین در محلات قدیمی گرگان

حجت الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت وگو با ایکنا از گلستان، از برگزاری پویش نصب و توزیع ۲۰۰۰ پرچم عزاداری اَباعَبْدِاللَّهِ الْحُسَیْنِ(ع) همزمان با فرارسیدن ماه محرم در محلات قدیمی شهر گرگان خبر داد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان ادامه داد: اسلام به طور کلی با شعائر زنده است، لذا این شعائر توسط مسلمانان باید دقیق اجرا شود و زنده بماند و این فرهنگ همواره اجرایی باشد زیرا قیام حضرت سید الشهدا (ع) و فکر و برنامه و کارش باعث زنده شدن دین و تفکر الهی شد.

حجت‌الاسلام محمدزاده تصریح کرد: همین تاسوعا و عاشورا بود که توانست ۲ هزار و ۵۰۰ سال را دفن کند، امام راحل همواره می‌فرموند؛ مهم حفظ این شعائر است و محتوا باید جاری باشد، ایشان از اول برنامه روضه‌خوانی را داشت و حتی اگر یک نفر هم بود، باز مراسم روضه را برپا می‌کرد.

وی با بیان اینکه نصب پرچم عزای سیدالشهدا(ع) بر سر در خانه‌ها و سایر اماکن شهری، اقدامی شایسته است، تصریح کرد: این امر معنوی در راستای ترویج معرفت و بصیرت به امام حسین (ع) و تعظیم شعائر الهی صورت گرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه اجرای پویش پرچم با شعار «همه زیر سایه امام حسین(ع) یک خانواده ایم» در سطح استان برگزار شد، گفت: این مراسم به همت تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان، اداره اوقاف شهرستان و موکب علی بن موسی الرضا(ع) و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در گلستان برگزار شد.

وی گفت: این مراسم  شامگاه دوشنبه ۲۶ تیرماه از محله سبزه مشهد قدمگاه امام حسن عسکری(ع) به سمت امامزاده نور گرگان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha