محیط خانواده باید شاداب و باطراوت باشد
کد خبر: 4154980
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام لیوانی:

محیط خانواده باید شاداب و باطراوت باشد

امام جمعه موقت گرگان به اهمیت نقش خانواده در شکل‌‌دهی و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: محیط خانواده باید محیطی شاداب و باطراوت باشد و پدر و مادر باید به هم مهرورزی داشته تا فرزندان نمونه عینی مهرورزی را ببینند.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان به اهمیت نقش خانواده در شکل‌‌دهی و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: رفتار خانواده به خصوص اعتقادات و رفتارهای پدر و مادر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان تأثیر گذاشته و نهادینه می‌شود.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه زن و مرد قبل از فرزند دار شدن باید به نحوه تربیت فرزند توجه داشته باشند، گفت: متأسفانه بیشتر خانواده از نحوه تربیت فرزند آگاهی چندانی ندارند و قبل از ورود به اجتماع بر روی تربیت فرزندان خود کار نمی‌کنند و بیشتر مشکلات و کج روی‌های فرزند خود را به گردن جامعه بزرگ‌تر می‌اندازند که این نگاه باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام لیوانی ادامه داد: والدین باید مهارت ارتباط فردی و رعایت حقوق شهروندی را در کنار آموزه‌های دینی به کودکان خود یاد دهند چراکه اسلام بهترین و کامل‌ترین دین در تمام امور و مهارت‌های اکتسابی لازم برای کودکان است.

وی افزود: مدارس هم در کنار والدین موظف هستند آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی را به کودکان یاد دهند چرا که امروز مسئله کمبود مهارت‌های زندگی در جامعه پررنگ است و از هر ۱۰ مراجعه کننده به مراکز مشاوره ۹ نفر مهارت زندگی را بلد نیستند.

حجت‌الاسلام لیوانی نوع رفتار و کردار والدین با فرزندان در شکل‌گیری شخصیت فرزندان در اجتماع تأثیرگذار است، افزود: محیط خانواده باید محیطی شاداب و باطراوت باشد و پدر و مادر باید به هم مهرورزی داشته تا اینکه فرزندان نمونه عینی مهرورزی را در خانواده ببینند.

وی به رسانه‌ها و فضای مجازی در تأثیر تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی در زندگی همه افراد و خانواده‌ها وجود دارد و یک پدیده غیر قابل انکار است، لذا باید مراقب باشیم که فرزندان ما به جای صفحات آموزشی وارد صفحات درگیری و خشونت نشوند.

انتهای پیام
captcha