برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه گلستان
کد خبر: 4150480
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه گلستان

حجت‌الاسلام مهدیان از برگزاری برنامه‌های دهه ولایت با عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان گلستان خبر داد.

دهه امامت و ولایت

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه گلستان حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل‌بیت(ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: به مناسبت عید بزرگ غدیر تا عید قربان جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گلستان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، افزود: عید سعید قربان زمانی است که انسان به قربانی کردن امیال و خواسته‌های نفسانی می‌پردازد و بدین ترتیب به جایگاه حقیقی انسانیت دست می‌یابد.

وی به برگزاری «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» از هفتم لغایت شانزدهم تیر ماه در استان اشاره کرد وگفت: عید غدیر زمانی است که پیامبر(ص) به خواست خداوند حضرت علی(ع) را به‌ عنوان جانشین و ولی مسلمین انتخاب کردند.

حجت الاسلام مهدیان گفت: توجه به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آنها، همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن، صدقه و تقبل هزينه زندگی ديگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنین از جمله مصادیق تعظیم شعائر الله است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: اقدامات تبلیغی و ترویجی این طرح شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها، راه‌اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم است.

حجت‌الاسلام مهدیان گفت: برگزاری مراسم دعای عرفه در بقاع متبرکه دارای ظرفیت در عصر روز عرفه، مراسم جشن میلاد امام هادی‌(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع)، کاروان شادی نسیم ولایت در ایام دهه ولایت، مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیر خم، همایش سراسری «بانوان ولایی» در بقاع شاخص، آیین معنوی غبارروبی قبور مطهر امامزادگان و محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌هایی که در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha