آموزش پیش از ازدواج در پیشگیری از اختلاف خانوادگی و طلاق تأثیرگذار است
کد خبر: 4150035
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
استاندار گلستان:

آموزش پیش از ازدواج در پیشگیری از اختلاف خانوادگی و طلاق تأثیرگذار است

زنگانه با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی دارد، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، اگر بتوانیم تا ۲۰ درصد پرونده‌های خانواده در محاکم قضایی را به صلح و سازش ختم کنیم موفق بوده‌ایم.

زنگانه استاندار گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌‌محمد زنگانه، استاندار گلستان امروز‌، ۳ تیرماه در‌ مراسم رونمایی از سامانه «مسیر» و تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان گلستان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز فرآیند قانون حمایت از خانواده به یک فرآیند نرم افزاری و ارجاع الکترونیک رسیده است.

استاندار گلستان ادامه داد: ما برای پیشگیری از مشکلات خانواده باید از ابتدای ورود فرزندان به مدرسه اهمیت قداست خانواده را در ذهن کودکان تبیین کنیم. زنگانه با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی دارد، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، معتقدم اگر بتوانیم تا ۲۰ درصد پرونده‌های خانواده در محاکم قضایی را به صلح و سازش ختم کنیم موفق بوده‌ایم.

وی بیان کرد: یکی از قربانیان طلاق، فرزندان طلاق هستند که باید به این عزیزان و حتی زوجینی که زندگی آنها به طلاق ختم شده توجه کرد و زندگی پس از طلاق را به آنها آموزش داد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تلاش کنیم تا با مشاوره درست و توجه لازم، این افراد را به سمت انتخاب درست برای زندگی بعدی هدایت کنیم.

زنگانه با اشاره به نقش فضای مجازی در بنیان خانواده، افزود: این عرصه، بسیار مهم است و باید توجه کنیم مداخلات ما به صورتی باشد که نقش خانواده در زندگی افراد پر رنگ‌تر از فضای مجازی باشد.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه نیز در این جلسه با تجلیل از تلاش‌های استاندار گلستان در زمان فعالیت در قوه قضاییه بیان کرد: موفقیت امروز ما در راه‌اندازی سامانه «مسیر» و توسعه فعالیت‌های مشاور خانواده در دادگاه‌های خانواده حاصل تلاش‌ها و اقدامات ایشان است.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی با تمجید از زنگانه به عنوان استاندار انقلابی، متدین، متعهد، جهادی، مردمی و اندیشمند، تصریح کرد: یکی از بنیانگذاران اصلی این راه مبارک در مسیر مشاوره خانواده استاندار گلستان است.

وی تصریح کرد: در زمانی که خیلی از ساختارها وجود نداشت و امکانات نداشتیم، با روحیه جهادی و انقلابی مسئله مشاوران خانواده را در دستگاه قضایی پایه‌ریزی کردند. گفتنی است، در این جلسه مراسم تحلیف و قرائت سوگندنامه 40 نفر از مشاوران خانواده دادگستری استان گلستان با حضور استاندار گلستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha