پرداخت بیش از ۶۱۶ میلیاردتومان کمک‌معیشت به مددجویان گلستان
کد خبر: 4143352
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
در سال گذشته؛

پرداخت بیش از ۶۱۶ میلیاردتومان کمک‌معیشت به مددجویان گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت مبلغ ۶۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان عیسی بابایی، مدیر کل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۴۲۴ خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ برای ۷۷ هزار و ۲۳۸ خانوار، مبلغ ۶۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت‌رسانی ازسوی این نهاد، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌هاست که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده‌های یک نفره ۶۶۰ هزار تومان، دونفره ۹۳۶ هزار تومان، سه نفره ۱میلیون و۳۰۸ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲میلیون و۶۴ هزارتومان میباشد که بصورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد، برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان در شرایط موجود، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغالزایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر متناسب با نیازشان ارائه می‌دهد، تا گره گشای مشکلات آنان باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه ی هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به این سامانه، (soha.emdad.ir) خواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha