اعزام بیش از دوهزار حجاج گلستانی به سرزمین وحی
کد خبر: 4142531
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

اعزام بیش از دوهزار حجاج گلستانی به سرزمین وحی

مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان از اعزام دوهزار و 850 نفر از حجاج گلستانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: حجاج از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه بین‌المللی گرگان در فاصله زمانی بین 26 خردادماه تا یکم تیرماه اعزام خواهند شد.

اعزام حجاجعلی میرقاسم‌پور، مدیرحج و زیارت استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان با بیان اينكه شرایط برای اعزام شصت‌وهفت‌هزار و 500 نفر از حجاج ایرانی به سرزمین وحی فراهم شده است، گفت: سهم استان گلستان دوهزار و 850 نفر در قالب 20 کاروان که 14 کاروان اهل‌سنت و 6 کاروان اهل‌تشیع است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر از فرودگاه بین‌المللی گرگان در فاصله زمانی بین 26 خردادماه تا یکم تیرماه خواهد بود، گفت: تمام این کاروان‌ها مدینه اول بوده که در این زمینه نشست تخصصی، آموزشی و توجیهی روحانیون و خادمین فرهنگی کاروان‌های حج استان گلستان برای هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتر برای ارائه بهتر خدمات فرهنگی به کاروان‌های حج استان گلستان برگزار شد.

میرقاسم‌پورگفت: فرایند ثبت‌نام زائران قطعی و معاینات پزشکی انجام و هزینه‌های سفر دریافت شد و با تأکیدی که از طرف وزارت عربستان اعلام شده زائران باید علاوه بر دریافت واکسن منژیت حداقل یکی از واکسن‌های کرونا که مورد تأیید عربستان است را باید تزریق کنند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه 1960 نفر زائران اهل‌سنت و 900 نفر زائر اهل‌تشیع است، گفت: مدت اقامت زائران تقريباً 26 تا 29 روز است و کم سن‌ترین حجاج گلستانی یک دختر 16ساله و مسن‌ترین زائر یک بانوی اهل کلاله و متولد 1296 است.

وی گفت: دیداری با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان داشتیم که در این دیدار گزارشی از روند ثبت‌نام زائران، تعداد کاروان‌ها و نحوه آموزش زائران خدمت آیت‌الله نورمفیدی ارائه شد و ایشان هم در صحبت‌های خود سفارش‌ها و تأکیدات مفیدی برای روحانیون و خادمین فرهنگی استان بیان کردند.

انتهای پیام
captcha