همايش قرآنی «ستاره‌‌های زمین» در بندرگز برگزار شد
کد خبر: 4131663
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

همايش قرآنی «ستاره‌‌های زمین» در بندرگز برگزار شد

همايش قرآنی «ستاره‌‌های زمین» با محوریت پویش جلسات انس با قرآن شامگاه، 15 فروردین‌ماه به میزبانی شهرستان بندرگز در حسینیه انصارالحسین‌(ع) این شهرستان برگزار شد.

همایش ستاره های زمین انس با قرآن در بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی، امام جمعه بندرگز در همايش قرآنی «ستاره‌‌های زمین» با محوریت پویش جلسات انسی با قرآن که شامگاه، 15 فروردین به میزبانی شهرستان بندرگز در حسینه انصارالحسین‌(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری این جلسات قرآنی می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به‌دنبال داشته باشد.

امام جمعه بندرگز تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی در جامعه را از دیگر اهداف برگزاری محافل انس با قرآن کریم دانست و افزود: برگزاری اینگونه محافل با حضور قاریان بین‌المللی حرکتی بسیار ارزشمند در راستای انس با قرآن به عنوان مقدمه شناخت و عمل به قرآن است.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان‌ اینکه انس و الفت نوجوانان و جوانان با قرآن کریم و تعالی و تأثیر آن در زندگی آنها از مهمترین اهداف در برگزاری این مراسم است، گفت: برگزاری این مراسم نباید منوط به ماه مبارک رمضان باشد بلکه باید در ایام سال این مراسم برگزار شده تا جوانان بتوانند با ارتباط بهتر با کلام وحی مسیری درستی را برای زندگی انتخاب کنند.

امام جمعه بندرگز همچنین به همایش قرآنی «ستاره‌های زمین» در استان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات بسیار ارزنده در راستای سند چشم‌انداز قرآنی استان برگزاری این همایش بوده که به همت مسئولان استانی در سراسر استان‌ها در حال برگزاری است امید است این همایش بتواند زمینه‌ای برای ترویج و تقویت هر چه بیشتر مباحث قرآنی در استان باشد.

همچنین این همایش که با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرگز، رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی، فرمانداران شهرستان‌های بندرگز وکردکوی، مشاور استاندار گلستان در امورقرآنی، اساتید قرآنی، قاریان، حافظان، فعالان قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن برگزار شد استاد رضا گلشاهی از قاریان استانی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و ضمن رونمایی از پرچم پویش جلسات انس با قرآن از خانواده شهدا و اساتید و پیشکسوتان جلسات شاخص مردمی استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha